Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Frida Skoglund - 12 juni 2010 23:17

Jaha då satt man här igen då och klurar på saker & ting! Jag och Angelica har bytt platser hela dagen, antingen har en utav oss datan eller hunden - riktigt roligt byte tycker jag. Så nu sitter jag här och hon myser på med lill vovven, och jag tror jag kommer att slockna när som helst men jag ska då allt försöka hålla mig vaken.

Jag tror även att jag håller på att bli sjuk, igen.. Nyser och fjantar för ofta tycker jag det är riktigt jobbigt att man blir sjuk för minsta lilla hela tiden! Sen att stå ute i regn var ingen höjdare kan jag ju tala om, det gjorde verkligen inte saken bättre och nu börjar halsen svika också - typiskt!

Blev ju inte heller något barnenshus idag tråkigt nog, det bara öste ner regn så farfar ville inte åka till Söderhamn fram och tillbaka så det blir troligtvis på onsdag istället för då var syster ledig nämligen. Ska även försöka fixa lite annat smått och gott i veckan, och nu fick jag en toppen idé om att kolla om det finns några nya lägenheter så där rakt upp och ner, haha! Nej men jag ska verkligen försöka träffa så många som möjligt nu i veckan med tanke på att det var tok för längesen senast!

Det man tappar, ska man leta upp och man ska aldrig ge upp hoppet! Verkligen försöka hålla ut till det sista, ingenting är omöjligt egentligen - absolut inte till en början. Man förlorar aldrig på att försöka få tillbaka något, men man kan förlora på att stå och se på när det försvinner istället. Ta chanserna som ni får, ta vara på det ni har och förlorar ni det så kämpa! Det är inget fel med att försöka en sista gång, det är som sagt inget man förlorar på. Men man förlorar som sagt kanske på det om man inte göra något och lever i ett "tänk om"..


 

Av Frida Skoglund - 12 juni 2010 19:01

Hade även sjukt trevligt igår/inatt och lillan verkade verkligen gilla besöket! Var ett tag sen någon ficka känna henne sparka så mycket, riktigt mysigt var det. Hon kanske har hittat ännu en favorit, vem vet? Hunden är ju en stjärna, han får verkligen inte vila huvudet på magen för då kommer vääärldens spark och han flyttar huvudet direkt - stackarn. Nej jag hoppas på att det blir fler gånger, är skönt att kunna prata om allt mellan himmel och jord med någon som verkligen förstår så att bussen missas - haha!.

Ikväll blir det som sagt massor med mys med syster min och det var även efterlängtad. Ska kika på bröllops filmen trean, är ju alltid något om man säger så. Hon får se till att över natta här så det inte blir tok för tomt i sängen i natt! Var jätte länge sen jag sov utan någon, sen när jag väl gör det har jag jätte svårt att sova själv sedan istället.

Nu ska jag och min lill flicka mysa på med syster/moster och bara njuuuta av livet! Gör det ni andra också, släpp problemen för en kväll/stund!


 

Av Frida Skoglund - 12 juni 2010 15:13

Sitter och klurar ut på vad min punkt 8a var, jag hade massa fler men som alltid så ska minnet svika. Men då istället kommer det ju att komma upp ett par fler så småning om som tur är! Ska snart skriva lite om graviditeten som jag har haft på hjärnan ett tag, men det kommer jag ju att lägga upp imorgon när jag går in i v.25 men jag skriver ner det nu så jag inte har massa minnesluckor imorgon och får panik för dom tomma orden som skrivs ner.

Allting runt omkring börjar ordna upp sig, men egentligen inte men jag tänker inte lika mycket på det så jag har väl kanske som man säger tagit steget vidare och tar sakerna som dom kommer, men det är väl kanske lika bra det? Slipper man ju sitta hemma och fundera över allting och vara ner tryckt i backen och tänka på allt som kanske händer som egentligen inte händer.

Vi sårar oftast oss sjävla mestadels med tanke på dom tankarna som dyker upp i våra huvuden när något som "gör ont" händer. Visst är det klart att man blir sårad när saker och ting tar slut eller inte blir som man hade hoppats, men det är faktiskt mycket utav det vi tänker som ställer till med en stor smärta också. Istället för att tänka positivt så är det bara negativt, om man t.ex blivit dumpad tänker man kanske oftast att "nu är han/hon med den och gör det" och det gör ju bara allting värre? Tur att jag själv kommit på det på egen hand utan att någon sagt åt mig att inte försöka tänka så mycket på allt tråkigt som hänt, och tänka på saker som kanske inte ens är det rätta. Det har faktiskt fått mig att må en aning bättre och som sagt tagit steget vidare, som jag skrev igår lyckan försvinner inte för gott - alla förtjänar äkta lycka.

Ikväll blir det en "ost kväll" med syster Angelica och det behövs verkligen, hon får mig alltid att le som ingen annan får! Det är väl helt underbart att ha såna syskon som får en att må bra helt omedvetet. Det är ju inte direkt så att dom försöker anstränga sig för att säga rätt saker och de ena med de andra som en del kanske har problem med, vet att jag själv ibland är helt tom på ord och försöker hitta det bästa att säga - men ibland får man andra att må bra fast man inte ens tänker på det. Det kanske är det som är ivägen, tankarna. Funderar man inte allt för mycket på vad man ska göra säga som blir det bästa, så brukar det bli ännu bättre!


 

Ovido - Quiz & Flashcards