Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Irriterande människor som inte vet något!

Av Frida Skoglund - 6 juni 2010 15:55

Fan vad irriterad jag blir på folk som tror att dom vet så jävla mycket fast dom inte har en enda jävla aning eftersom allt dom skriver är helt jävla fel. Nej, jag kommer inte leva på soc när jag får barn och jag har egna jävla pengar. Jag utnyttjar verkligen inget jävla system för att jag blir ung mamma, det är väl inte därför jag blir gravid - eller? Nej det är mitt jävla val, skolan kan jag gå sen och skolan har jag redan "gett upp" för det kändes inte som att det var rätt någonstans.

Jag kanske skaffar mig ett jobb, vad fan vet ni om det egentligen? Sluta ta för givet att man ska leva på jävla soc när man inte ens ska göra det, åååh så psykande!!!

Speciellt när man inte ens vet vem personen är som skriver, eller som man skriver till. Jag tänker inte ta åt mig ett jävla piss för jag vet vad som är rätt eller inte, hur jag kommer leva sen och på vad jag kommer att leva på. Vafan ska man dra alla över samma gräns för? Tur för er då, som tycker så här att inte ni skaffar barn vid en ung ålder - jävligt bra!

Men det är inte alla som tänker som ni gör, dom kanske behåller sitt barn som dom blir gravida med och gör det bästa av situationen. Bara för att man är ung mamma behöver man inte leva på bidrag från soc osv.. Nej verkligen inte, inte en enda jävla dag! Man behöver inte heller vara en sämre mamma, en okänd människa som skriver till mig har väl inte en enda jävla aning om vad jag gjort tidigare, vad jag ska leva på för pengar, var jag ska leva, om jag jobbar eller inte. Näpp, så håll käften eller ta reda på fakta någon jävla gång innan ni börjar skriva en jävla massa skit som inte ens stämmer in på mig!


 

 
 
Jessie

Jessie

6 juni 2010 16:10

Du är 17/18 vad har du för pengar? Månadspeng fortfarande eller? Och vad hade du tänkt dig för jobb när ALLT t.o.m städerska kräver en utbildning nu för tiden.. skulle du utan någon som heslt gymnasial utbildning (utan att ha klarat av det enkla högstadie tiden) få ett jobb när de kommer en annan med avslutad utbildning, ett slutbetyg? Tror du verkligen att du kommer att få gå före då? Utan livserfarenhet? Nej du lever i en drömvärld.. HA! Skulle vilja se dig betala av räkningar på flera tusen varje månad, med "egna" pengar som tydligen en 17åring fått från någon magisk plats...

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Jessie

Jessie

6 juni 2010 16:11

Och jag har aldrig sagt att man är en dålig mamma för att man är en ung mamma. Så sätt inte ord i munnen på mig lilla du!

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emilia

6 juni 2010 16:16

Jag måste få säga att jag tycker du är jävligt stark som vågar vara ung mamma!
Det krävs så mycket mer av en då man blir gravid i unga år.
Du vet inte vem jag är, och jag känner inte dig, men du har mitt fulla stöd! Jag tycker du har gjort rätt val.
Keep fighting girl!

 
Emma

Emma

6 juni 2010 16:20

Tycker det är starkt gjort av dig att vara så öppen om det, hoppas det går bra med allt!

http://ebjornson.bloggplatsen.se

 
Jessie

Jessie

6 juni 2010 16:56

Okey, du har ärvt pengar, men 150 000kr/året + övriga kostnader för mat, bil(?) lägenhet, el, internet..osv osv. Jag tror inte att de pengarna kommer att räcka länge. Och jo i min värld existerar så mycket pengar. Varför tror du att jag blir upprörd över att många väljer soc?

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

vickan

6 juni 2010 18:04

Tycker det är vädligt starkt gjort av dig att vara ung mamma och folk ska fan skita i var du får dina pengar ifrån det är ju ändå din ensak! Jag tror att du kommer bli en jätte bra mamma:)

 
Ingen bild

Emmi

6 juni 2010 18:49

Alltså tycker att den där jävla Jessie kan hålla sin jävla käft stängd...

 
Anna

Anna

6 juni 2010 19:02

"Jessie" bara så att du vet så kan man klara sig lika bra utan någon utbildning på gymnasiet! Min bror hoppade av skolan för att han fick jobb, och han jobbar fortfarande. Han får nya jobb.

Frida jag tror du kommer bli en superbra mamma! Försök att inte ta åt dig! :)

http://unimportent.blogg.se

 
Jessie

Jessie

6 juni 2010 19:03

Alltså tycker att den där Emmi kan hålla sin jävla käft stäng...

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emmi

6 juni 2010 19:18

Jaha och varför ska jag det då, Jessie? Du vet ju för fan inte ens vad du snackar om, det du skriver här i kommentarer och det du lägger upp på din blogg. Att unga mammor lever lyxliv på skattepengar? Känner du ens någon ung mamma eller?

 
Jessie

Jessie

7 juni 2010 13:47

Ja Emmi det gör jag. Ett par av mina vänner blev mamma i ung ålder(17-20)2 av dom är nyblivna mammor på 20 och 21 år, och de lever inte på soc. Ja jag vet vad jag skrev i min blogg, men det var inte riktat mot alla mammor vilket jag också skrev, det var mot dessa som faktiskt väljer att leva på bidrag utan att ha lyft ett finger i hela sitt liv. Men du kanske också är en sådan som inte läser alla inlägg och kommentarer?

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Jessie

Jessie

7 juni 2010 13:51

Anna: Jo, din bror hoppade av för att han blev erbjuden jobb. Det förstår jag, känner några som fick sådan erbjudande och hoppade sedan av skolan. Men alla har inte den turen, och om de inte kräver betyg så vill de ha någon med erfarenhet, eller så får man gå som lärling, men det brukar i många fall kräva erfarenhet eller grundutbildning. Jag säger inte att det är fel, jag vet bara att i många av fallen är det jättesvårt att få jobb utan betyg och erfarenhet.

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Emmi

Emmi

7 juni 2010 20:35

Så Jessie, du menar att bara för att man skaffar barn, och inte har ett jobb, så är man en jävla gold digger? Lägg ner förfan du vet ju inte ett piss.... Du har ingen rätt att säga vad som är rätt eller fel när det gäller att skaffa barn och få hjälp av soc. Du är själv inte i den situationen, eller? Så då ger det dej inte rätt att sitta och kommentera detta. Skärpning ffs! Bara för att man får hjälp av soc, betyder inte det att man inte kan fixa ett jobb undertiden. Man kanske bara behöver hjälp ett tag, liksom du vet inte hur det är för alla ungaföräldrar varför dom skaffa barn, om dom lever på soc eller inte o.s.v så tycker inte att du ska dra alla över en kant.

http://emiliecerbo.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

9 juni 2010 16:57

Usch vad irriterande. Vad vill den där Jessi med sitt liv egentligen? Om hon nu har något. Hon är nog bara avundsjuk för att du sätter en underbar flicka till världen. Du ska inte bry dig om såna bittra människor som Jessi. Hon har nog ingenting själv, så därför tar hon ut sin ilska och svartsjuka på andra. Önskar dig all lycka med lillen=)

 
Ingen bild

Sara håll käften

7 augusti 2010 15:00

Jessie har mycket mer än vad du tror Sara. Jobb, sambo, lägenhet vänner och familj. Hon har aldrig varit avundsjuk i hela sitt liv på någon eller något. Och vem fan skulle vilja vara avundsjuk på en 17 åring som ska sätta barn till världen utan pengar? Jag menar det kostar 2 miljoner på 18 år att underhålla sitt barn. Så det är bara att räkna ut hur mycket det är om året. Och skulle hon välja att skaffa barn så skulle det vara med pojkvännen som faktiskt är med i bilden och inte drar efter några månader. Och att bli gravid efter någon månad tillsammans det säger ju sig självt att det aldrig kommer att hålla. Man känner inte den andra personen efter bara någon månad även om man känt/inte känt denna sedan man var liten. Vänner är inte desamma som när man blir ihop med dom.

 
Frida

Frida

7 augusti 2010 15:21

Jag sätter inte mitt barn till världen utan pengar? Pengar har jag gott om, så dom kommer räcka i flera år tills jag får jobb! Så du också, ta reda på fakta innan du öppnar din käft?.. Och pappan till barnet har aldrig stuckit heller? Han är SKIT GLAD över att bli pappa och kommer göra allt för att hon ska ha det bra osv.. Och det kommer även jag göra, det kommer vi göra tillsammans. Och FORTFARANDE, så var vi inte bara tillsammans någon månad. Så?

http://theresafridaskoglund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

...

8 augusti 2010 01:39

Jag läste på dina bloggsvar att du och killen var tsm i 10 månader.. du är i 6månaden då var ni inte tsm länge. Och ni har gjort slut, ska man skffa barn tycker jag att för barnets bästa att man ska vara i ett ordentlig fast och tryggt förhållande INNAN man skaffar barn. Det är min åsikt, och jag tror fortfarande inte på att du har den sortens ekonomi, tyvärr, med tanke på att du inte får använda dom? :S

Sedan en sak till, du som ska bli mamma och är så pass vuxen och allt kanske ska ta och vårda språket lite, för du uppför dig som vilken ansvarslös liten fjortis som helst

 
Frida

Frida

8 augusti 2010 11:33

Ja men låt mig låta som en fjortis då? Jag kanske inte alls tycker att det du skriver stämmer, speciellt när du inte tror på de svar jag ger dig tillbaka? Och jo, jag får använda mina pengar eftersom det är MINA och jag har mycket så jag klarar mig gott och väl tills jag skaffar mig ett jobb - som sagt. Och jag är inte i 6e månaden? Jag är i 8e och 9e månaden? Fortfarande blev vi tillsammans i augusti och fick reda på i februari, det är inte tre månader.

http://theresafridaskoglund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

...

8 augusti 2010 15:44

Om du nu har pengar som du får använda.. varför skaffar du då bostadsbidrag? Ingen annan med pengar eller inkomst får något bostadsbidrag.. Så det kanske är så du kommer att raisa ditt barn, med andras pengar (vart tror du att bostadsbidraget kommer ifrån? INTE dina pengar) Om du nu är så vuxen och har all ekonomi som du verkar skryta om, ja då kanske du ska ta och betala hyran själv och avsäga dig bostadsbidraget

 
Frida

Frida

8 augusti 2010 15:52

Jasså så jag skryter nu också? Och vem har sagt att jag ska ha bostadsbidrag nu då?.. Ska du hålla på så där, så tycker jag att du lika gärna kan sluta skriva på en gång.

http://theresafridaskoglund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

...

9 augusti 2010 17:36

Du skrev i något inlägg angående lägenhetsproblem och bostadsbidrag.. eller ljuger du i dina inlägg?

 
Frida

Frida

9 augusti 2010 18:00

Haha nej det gör jag inte. Men vem har sagt att man inte kan ändra sig? Och jo du, jag bidrag visst till bostadsbidrag eftersom jag har skattat sen 4års ålder.

http://theresafridaskoglund.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards