Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Ska det vara så? + Barnmorskan.

Av Frida Skoglund - 9 juni 2010 13:18

Efter mycket om och men så tog jag beslutet att logga in på min "kära" blogg, fick en stor klump i magen när jag hade fått 4 nya kommentarer. Ska det verkligen behöva vara så, att en person ska gruva sig för att logga in på sin egen blogg, läsa sina kommentarer för att hon verkligen inte alls klarar av att längre se alla dessa kommentarer som inte har någon mening alls. Men jag fick mig ett stort leende när jag såg kommentarerna och klumpen släppte direkt, var verkligen stöttande och precis så som man faktiskt ska skriva i någon annans blogg - snällt och meningsfullt! Så kan jag passa på igen att tacka för det, det värmer fortfarande lika mycket.


Jaja, nu över till besöket hos barnmorskan.
Det gick hur bra som helst och vi pratade om allt möjligt, hur det stod till med allt runt omkring och om jag ville prata med någon kurator eller sånt. Men jag känner inget behov till det, jag har öppnat mig för alldeles för många äldre personer så jag vet inte om jag vill göra det igen. Hon sa att det märktes på mig att jag verkligen var rädd om lillan, att jag var glad och att jag tänker på hennes bästa till slutet - kändes skit bra att någon annan ser det som är sanning. Allt var bra med henne, hjärtat slog bra och tillväxten var perfekt! Min lill flicka börjar bli lite större trots allt, och inte prata om vikten.. Oj oj vad jag gått upp i vikt sen jag blev gravid, helt otroligt. Jag tycker inte att jag stoppar i mig mer mat än vad jag gjorde innan & då gick jag nästan aldrig upp. Fast jag är ju trots allt gravid, men jag har faktiskt gått upp mot 10kg tror jag om jag inte minns helt fel. Men för första gången i mitt liv så stormtrivs jag i min egen kropp och jag blir glad när jag går upp i vikt för jag tycker faktiskt att det är positivt och det är värt att bli som en flodhäst för att få henne.


Hennes hjärtslag: 146.
Läng på livmoder: 24 cm.
Blodsocker: 4.9
Blodvärde: 124.
Blodtryck: 105/160.
Vikt: 65.


Så jag kan inget annat än att säga att allt såg bra ut, det är alltid lika skönt att höra. Lika nu så blev jag helt rörd av att höra lillans hjärta slå, man vill verkligen stor böla för att man är så lycklig och glad - jag längtar!


 

 
 
Ingen bild

Malin

9 juni 2010 13:27

Ta inte åt dej, folk som håller på så har problem själv. STORA PROBLEM!
De mår så skit själv att de bara måste tracka på andra.
Jag önskar dej massor av lycka till. :)
Ha en fin sommar...

 
beatrice

beatrice

9 juni 2010 14:19

Sköt om ditt blodsocker, väldigt viktigt. Mitt låg på 9!!! På tog för högt! :p Hoppas att du inte samlar massa vätska i kroppen för det är jätte jobbigt att bära på, och kan vara jätte svårt att gå ner igen efteråt. Hoppas det går bra i fortsättningen också, jag tycker att vi ska ses snart nån dag! :)

http://diaryofmylife.bloggplatsen.se

 
anna

anna

9 juni 2010 15:54

Känner igen de där..jag får många trakasserande kommentarer här..senast vart jag kallad för äcklig hora osv..suck men de finns folk till allt :)

http://www.annsi.bloggplatsen.se

 
anna

anna

9 juni 2010 16:23

Ja men de sjuka är..de är anonyma men blockar bara deras ip adress..och ibland har de länkat sin blogg men när man försöker gå in där, så är den lösenordskyddad..säger ju så mycket om dom bara genom detta hahaha ;)

http://www.annsi.bloggplatsen.se

 
linn

linn

9 juni 2010 16:39

Härligt att allt såg bra ut =) Vi känner inte varandra men jag vill ändå bara säga att jag är glad för din/eran skull =) Ha det toppen tjejen

http://lalalinn.bloggplatsen.se

 
anna

anna

9 juni 2010 16:42

Okay :S wierd ju men men..

http://annsi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

10 juni 2010 07:41

Jag tycker det är väldigt starkt av dig att fortsätta skriva fastän du får dessa jobbiga kommentarer. Det är väldigt hemskt att folk känner att de måste skriva sådana elaka kommentarer, speciellt nu när det ändå är "för sent" för dig att ändra dig om du skulle vilja det. Jag förstår inte alls vad de får ut av det.

Jag hoppas att allt kommer gå bra för dig, och jag av det jag har läst i din blogg så är jag säker på att du kommer göra det bästa du kan för ditt barn :)
Lycka till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards