Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Otacksamhet!

Av Frida Skoglund - 5 juni 2010 21:51

Duktig jag är som för en gångs skull lyckats hållt mig till en blogg under en längre tid, dels uppdaterat väldigt ofta! På mina tidigare bloggar har jag kanske varit kvar i 1-2 månader, med väldigt liten uppdatering. Blir ju nästan lite smått imponerad på mig själv, det kanske blev något nytt intresse som gravid? Att sitta och blogga på en galning, det känns som att bloggen är den enda som man kan skriva & säga allt till, utan att den klagar - haha!

För nu tänker nämligen jag klaga lite igen, det är ju tydligen min vardag. Jag tänker sluta göra allt för personer, när jag aldrig får något tillbaka. Ingen är tacksam, ingen uppskattar - dom slänger bara skit på en! Tänk att man ger upp sitt liv, sen ska dom ändå sitta och klaga och vara sur, för att man ska göra allt för dom? Nej, jag tänker inte göra allt för folk när dom inte gör något tillbaka. Det tycker det är riktigt elakt att inte uppskatta att folk gör allting, när man bara får sitta och inte behöva gör något. Även om man t.ex gör allt för en person, som inte gör lika mycket tillbaka så kan personen som får detta visa en rejäl tacksamhet och få en att känna sig uppskattad.

Jag syftar inte bara på en person, det är ofta det här händer. Jag har sagt det, men dom lyssnar inte - nej för dom är så otacksamma. Dom fortsätter bara att ta och ta, men aldrig ska dom ge tillbaka. Så därför skriver jag ut det här, för dom lyssnar ju ändå inte och dom bryr ju sig ändå inte? Så vad spelar det för större roll, ingen som läser det här vet ju vem det är riktat mot heller för den delen. Jag är bara så otroligt trött, men snart får jag eget och jag ska njuta av varje sekund!

Varje lugn minut fram tills min dotter tänker ta beslutet att komma ut och visa upp sig för allt folk, jag längtar.


 

 
 
Ingen bild

striing.bloggplatsen.se

5 juni 2010 22:45

fin blogg läs o kommentera min?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards