Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Sen dag, seg, orättvisa!

Av Frida Skoglund - 2 juni 2010 13:27

Nyvaken och surrig i huvudet och fattar ingenting, ringde till farfar förstod inte mycket av vad han sa bara att jag skulle få skjuts imorgon istället och att han skulle handla åt mig idag - yep världens bästa!

Jag vill ut i solen, springa runt och spela boll med Johannes när han kommer hem från dagis, jag vill göra massor, ut och gå och bara njuta av att det är varmt väder. Men suck och bök, rygg/mage vill inte tillåta det nu för tiden och det är så tråkigt att bara sitta inne, men jag lyckades då allt ta mig ut till solstolen igår! Det kanske jag gör idag också, om mormor är hemma för hon är den enda som orkar sitta bara i någon timme så där och prata om allt mellan himmel och jord. Tycker det är helt underbart att vara bland äldre människor nu för tiden, dom förstår en så bra vilket det är svårt för många att göra med tanke på att jag är så jäkla otydlig!

Jippi vår lilla flicka är med i bilden igen, inte lika som förut men hon är i alla fall på gång nu och rör sig betydligt mer en de tidigare dagarna (nu får jag väl fan bara för att jag sa det, förstås). Hon kanske är surpuppa för att hon inte fått vara i närheten av pappa sin, dumt det och då surar jag med henne för jag vill dit på en gång! Tur att jag ska dit imorgon och sen stanna en låång tid och kolla massa lägenheter och sånt, får kanske göra det om någon vecka med tanke på ja ni vet ju vad jag skrev det precis.. Min största kärlek, yes!

Kanske ska vara "husvakt" nästa vecka eller veckan efter, eller veckan efter det kanske? Mamma och mormor ska i alla fall till Stockholm, ja självklart Johannes också. Sen är ju Tobbe borta på veckorna och jobbar så han är inte här, sen är dom inte så stabila med att låta huset stå ensamt i en vecka. Men då vill jag då allt ha Philipen med också, vill inte själv och det orkar jag inte vara heller för den delen (tråkigt som tusan, kan jag säga..)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards