Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Det är på riktigt nu!

Av Frida Skoglund - 8 juni 2010 19:41

Åh vad glad jag är nu, faktiskt helt otroligt hur glad jag är. Nu till veckan eller nästa vecka ska vi förmodligen åka och handla barnvagn och allt sånt där som behövs, sprillans nytt och ett värt pris för så mycket grejer tycker jag! Det här är verkligen på riktigt nu, det känns verkligen. Att något sånt här kunde hända mig är verkligen en äkta lycka för jag trodde inte att jag någonsin skulle få gå igenom det här, om jag skulle det så skulle det dröja så otroligt länge. Sen blir det Stockholm och då blir det till att handla massor med bebis kläder, då jag vet mer säkert också om det verkligen är en liten tjej där inne - fast det är jag helt övertygad om!

Igår sa min pappa att han visste att jag skulle få barn som ung, för tydligen när jag var 10-12 år så babblade jag om att jag ville ha barn (!?) haha, kanske liiite för ung då antar jag! Dels sa han att jag alltid varit så otroligt barnkär, känns verkligen lättnande när man har dessa personer i sitt liv som bara ser det positivt. Men allting är ju komplicerat och jag förstår att det är inte det lättaste att ha en liten bebis, det krävs mycket ork, energi, tålamod och man måste verkligen ta sitt ansvar! Man kan ju inte dirker bara ignorera sitt eget barn om man säger så, inte bara lämna bort bebisen bara för man inte orkar för stunden. Självklart har ju alla någon gång en som sitter barnvakt för att man ska ha något slag av ensamtid eller fira något väldigt speciellt.


Jag tänker inte bli den mamman som lämnar bort min bebis varje/varannan helg eller en gång i månaden eller så, nej absolut inte. Har jag valt att bli mamma ska jag allt ta hand om henne också som sagt ta mitt riktiga ansvar. Det är ingen lek man bara kan dra sig ur precis, absolut inte. Nej då, hon kommer få det så bra och veta precis vilka hennes föräldrar är!


 


 
 
Ingen bild

Pappa

8 juni 2010 19:49

Frida..du vet att jag kommer att finnas till för dig om det behövs.

 
beatrice

beatrice

8 juni 2010 19:54

Det är inte dumt att lämna bort sitt barn typ en gång i månaden, du kommer märka sen vad mycket energi som krävs, och att få sova en hel natt en gång i månaden är otroligt mycket värt! Man är ingen dålig mamma för det, man måste få vila för att sedan orka vara mamma igen! :) Och föresten, när ni ska köpa vagn försök få tag på en emmaljunga, världens bästa vagn! Våran vi köpte begagnad var hur underbar som helst, det gick att köra genom stock och sten, dom andra skitvagnarna vi haft (typ brio) har bara gått sönder. Visst är dom kanske snyggare, men jag rekomenderar helt klart emmaljunga! Bara så du får lite tips liksom :p

http://diaryofmylife.bloggplatsen.se

 
Förbannad mamma

Förbannad mamma

8 juni 2010 22:28

Alltså fan va du håller på å försöker försvara dig och din position som "blivande morsa" tycker synd om det stackars lilla liv som snart förmodligen ska komma till en värld där inte ens du själv har någon verklighetsuppfattning(stavfel?) över huvudtaget. Exakt det du skrivit innan om accesoar grejen, Du skaffar ungen för du vill passa in i ditt "bollnäs unga mammor" umgänge. Annars hade du inte reagerat så mycket på det hela. Vad vet du egentligen om att ha barn? Tror knappast du vet ett piss.

http://idiot.se

 
Ingen bild

Bara Förbannad

8 juni 2010 23:03

Hej Theresa Frida. Jag läser din blogg lite då & då. Tycker inte att det låter som att du är riktigt rustad för att bli förälder. Du har skrivit att det är ca. 16 veckor kvar tills du ska föda , men du verkar inte ha någon lägenhet , barnvagn och allt vad det nu än är. Tänk om ditt barn kommer imorgon då ? Du verkar ju faktiskt inte ha börjat göra någonting. Ser ut som att du inte har kommit in i verkligheten med att skaffa barn ? Och vart är fadern till barnet ? Finns han ens med i bilden ? Håller med Förbannad Mamma helt och hållet! Du verkar ju inte kunna ta hand om dig själv , hur ska du då kunna ta hand om ett barn ? Huaa det låter verkligen inte som att du har tänkt igenom detta alls ! Hoppas för det stackars lilla barnets skull att du blir en "bra mamma".

 
Frida

Frida

8 juni 2010 23:21

Jo du jag har kommit in i verkligheten till att skaffa barn, och jag har saker massor med saker men jag har bara inte köpt något eget än. Ja men jag tror inte direkt att hon tänker komma imorgon, och jag ska som sagt fixa det till veckan. Han är med i bilden, om du så nyfiket vill veta. Något mer du undrar, när du ändå håller på och frågar?

http://theresafridaskoglund.blogggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

9 juni 2010 08:29

Är ni två helt hjärndö ni eller? Hur fan kan man ens slänga ur sej nå dyligt? Va fan vet ni om hur hon blir som mamma? Och Frida vore jag dej så skulle jag sluta försvara.. Detta är ditt liv och ditt barn. Kommentera kan dom göra bäst dom vill men ignorera det för de är inget du behöve lyssna på!

 
Ingen bild

Malin

9 juni 2010 13:30

Citerat från Gravid tidning...vad man behöver i början för babyn.
Man ska parera prylpaniken...!
Sovplats, ombyten till babyn, blöjor och en barnvagn...är vad som behövs i början...och nuförtiden behöver man inte rusa med barnvagn...en sån får man fatt på ändå på nåndag...tack vara annonser eller kontakter...och kan köpa billigt begagnat.
Lägg av att tracka och sköt ert eget istället... spegel tillbaks som man säger...som man känner sej själv dömer man andra o.s.v

 
Jessie

Jessie

9 juni 2010 13:32

Bara undrar, sa inte du att din pappa var död? Förlåt om jag river upp ett sår, men du skrev nyss "Igår sa min pappa.." men det kanske är din låtsaspappa ?

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

9 juni 2010 14:13

Ja du Malin jag håller med dig, jag vet inte ens vad man tjänar på när man försöker trycka ner andra och säga saker som inte ens stämmer. Jag ska köpa barnvagn och det ena med det andra imorgon eller nästa vecka, och det är självklart att man inte behöver handla något så fort man fått besked om att vara gravid. Vad som helst kan faktiskt hända! Jag har väntat tills jag vet till mer 100% att hon inte ska någon annanstans! Och tack för kommentarerna!

http://theresafridaskoglund.blogggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

13 juni 2010 15:46

Stå på dig, ingen ska kunna få dig att känna dig om en dålig mamma! Ditt barn är inte ens fött än och redan nu visar det ju vilken uppfattning folk har om "unga mammor" man måste självklart få en chans att visa att man klarar av det ansvar det är att ha ett barn.
Tycker inte att en ålder kan visa om man är mogen för barn eller inte. Det finns dom som är 40 som inte är mogen för det och det finns dom som är 15 som är hur mogna som helst för det.
Själv är jag 20 år ensamstående till världens underbaraste son och jag klarar det galant även fast pappan inte längre finns i bilden.
Och tror självklart du oxå kommer göra det.
Låt ingen trycka ner dig i din roll som mamma och människa..

Lycka till med ditt barn och din nya familj =)

 
Frida

Frida

13 juni 2010 15:58

Tack så mycket! Tycker det är riktigt dålig stil om man ska vara en "mamma" och inte kunna stå för det man säger också dessutom, som människan ovan gör. Ja eller hur, ålder har ingen betydelse visst att man kanske har lite taskigt med pengar när man är yngre (vissa i alla fall) men jag tycker att kärleken till ett barn är det absolut viktigaste. Hellre att min mamma ger mig massor med kärlek, än en massa pengar. Jag vet 30-40 åringar som nästan alltid är full bland sina små barn, men "dom är ju äldre och ska vara bättre föräldrar" - jävla skit snack. Går en ung mamma ut och "festar" för en kväll blir det mycket konsekvenser efteråt, men sitter en 30 åring hemma och är full oftast, sägs det inte mycket har jag märkt & om dom går ut så blir det ingen större fara heller. Riktigt dåligt hur dom ska sätta folk i olika hörn, ålder har ingen betydelse kan man ta hand om sig själv så varför ska man inte kunna ta hand om sitt barn när man är redo för det?

Det är riktigt bra gjort av dig tycker jag & tycker du är stark som klarar av det galant som ensamstående! :) Tack så himla mycket för kommentaren och "lycka till" delen! :)

http://theresafridaskoglund.blogggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards