Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Liten tanke.

Av Frida Skoglund - 14 juni 2010 20:39

Då var ett eller nej två saker som har tryckt ner en till botten i livet skrivet även här på bloggen. Har verkligen haft ett stort problem och tyckt det varit starkt gjort att de personer som skrivit om sitt. Hade som sagt det i baktankarna under en längre tid, men nu är det gjort och där stannar det tills vidare. Kändes tungt att berätta det på ett sätt, för det var verkligen som att riva upp äldre sår.

Jag tycker det var jobbigast att få missfall, för jag ville inte förlora det barnet och hade aldrig en tanke på att ta bort det lilla livet. Men aborten var ändå jobbig, trots att det var mitt beslut att göra den trots allt. Men man går vidare i sitt liv och ska försöka att se något positivt i det negativa, men ibland är det svårt att ta sig upp eller se bort från det hemska. Jag hoppas att alla någon gång i sitt liv lyckas ta sig upp från de hål det trillat ner i, för ingen förtjänar att ligga och såras dag på dag och gång på gång.

Sen ska man tänka på vad man säger till en person som genomgått något svårt, som t.ex den kommentaren jag fick efter min abort. Man ska inte säga elaka saker om man är medveten om vad personen gått eller går igenom. Visserligen ska man inte säga elaka saker överhuvudtaget, men absolut inte till en människa som redan ligger på botten. En del tycker att "men om h*n redan är på botten, så kan h*n inte sjunka ner mer när jag säger något elakt". Man kanske inte sjunker ner mer men det är dock mycket svårare att ta sig upp från botten till toppen då istället. Så snälla, tänk på vad ni säger till folk innan ni öppnar munnen och slänger ur er massa elakt. Säger man saker när man är arg och bara slänger ur sig det men inte menar det, då kan man alltid be om ursäkt och förklara situationen bättre!


 

 
 
Ingen bild

itsnotmeitsyou.bloggplatsen.se

15 juni 2010 01:31

Hej,
När jag läser din blogg så förstår jag dig.
Jag har själv gjort abort en gång och de var de svåraste jag gått igenom och jag har varit med om mycket.
Men att förlora ett barn som man verkligen vill ha måste vara svårt.
Hoppas att du har det bra.

Kramar!

 
Amanda

Amanda

15 juni 2010 09:45

Jag tycker att det är sjukt starkt av dig att dela med dig av de här hemska händelserna i ditt liv! Det kan inte vara lätt :( . Men jag är lite nyfiken, i med dina bilder på bloggen. Är du gravid nu? :) kramar!

http://www.Jiinx.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

15 juni 2010 12:22

Mm, det måste vara svårt! Jag kan själv inte ens tänka mig in i situationen.

Åh vad kul, Grattis! :) Känns det inte lite skrämmande? att bli mamma,menar jag :) Kramar!

http://www.Jiinx.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards