Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

V.27!

Av Frida Skoglund - 27 juni 2010 20:21

Är det så att det redan gått 26 fulla veckor och att jag redan är i vecka 27? Jo, det stämmer så bra det bara kan bli. Det känns overkligt vid vissa tillfällen när man blickar tillbaka på vad man gjorde förut, hur livet såg ut då. Men jag är glad över att bli mamma och jag längtar så enormt mycket! Jag kommer göra allt för min lilla flicka, det kan jag sätta allt på. En skillnad från förra veckan är att min navel sticker ut super mycket, i alla fall om man jämför med förra veckan som sagt. Det ser skit roligt ut när man sitter ner eller när man står upp utan tröja och kikar neråt. Mina fötter är borta när man ser uppifrån, visserligen har det varit så ett tag också men sak samma det har jag ju inte skrivit ner här ännu. Revbenen är hennes nya hobby att sitta och sparka och slå på, är inte så skönt men jag är väldigt van med smärta vid revbenen som jag skrivit tidigare.


Hon är väldig lekfull nu för dagarna och det går nästan aldrig en hel timme då hon inte gett ifrån sig något. Jag har fått svårt att sova och kan vakna mitt i natten och ligga vaken i flera timmar, men tur som jag har så brukar lill tjejen hålla mig sällskap tills jag somnar om. Jag har även fått något fel och får något slag av gråt attacker ett antal gånger per dag, men ibland lyckas jag fly från dom då jag känner att dom är på väg. Vet inte om det beror på graviditeten eller allt annat, men helt klart är det så att jag blivit ett antal gånger känsligare under graviditeten och värre blir det allt!


Bristningarna ökar vilket inte alls förvånar mig, jag slutade att använda bristnings oljan då barnmorskan trodde att det var den som orskade prickarna. Men det var visst värme utslag! Vilken otur, men det sägs ju också att oljor/krämer inte ens fungerar. Men det är väl så att det ska väl synas att man bär på ett barn & det ska absolut synas efter vilken gåva man har fått i livet!


Bilder på magen har jag inte orkat tagit någon än, så dom slänger jag troligtvis upp imorgon om jag orkar fippla och hålla på med det. Är lite små tråkigt när jag inte har min egna data så jag kan fixa till det också, ska fråga Angelica om hon kan ta sig ett prat med min mor så jag kan få låna den någon dag så jag kan fixa bilder på magen så det inte blir konstigt.


Barnet:

Nu är det lättare att mäta barnets fulla längd inklusive benen. Barnet är cirka 30 centimeter i sin fulla längd.

Barnets ögon öppnas efter att ha varit stängda en tid. Det övar att öppna och stänga ögonen.

Hörseln utvecklas allt mer och barnet kan hoppa till av kraftiga ljud eller snabba rörelser från dig.

Nu är överlevnadschansen stor om barnet skulle komma ut för tidigt.

Vikt 1 kg.


  


  

 
 
ylvali

ylvali

27 juni 2010 22:21

är inte du som är fin rädd att du inte kan bli smal igen efter graviditeten? Jag har haft ångest så länge jag minns över just det..

http://www.anadear.bloggplatsen.se

 
ylvali

ylvali

27 juni 2010 22:55

Oj det är starkt du !

http://www.anadear.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards