Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

"Unga mammor ser sina barn som accessoarer"

Av Frida Skoglund - 22 maj 2010 00:27

Min vän Emmi hittade denna bild i ett forum och reagerade väldigt hårt på det och skickade sedan den till mig, jag fick samma reaktion och kunde inte hålla ilskan inom mig så skrev ett och annat under bilden!
  1. Varför i helvete skulle det var grunden till att skaffa barn när man är ung? Det är ju fan patetiskt hur den där människan skriver, man skaffar väl ALDRIG ett barn för att "dra runt ungen på stan i ett koppel" jävla idiot om jag får säga det själv? Grunderna till att skaffa barn någonsin är väl för att man själv känner av att man kan ta hand om barnet, att man känner sig redo? Jag behåller verkligen inte min dotter för att visa upp henne på stan i ett koppel. Och det där om namnen, jag menar hur patetisk är inte människan?

2. Alla som skaffar barn i tidig ålder gör alltså så att barnet inte får någon pappa eftersom det verkar vara så i den här killens hjärna att pappan antingen vänder ryggen till eller inte får veta något? Då kan ju jag tala om för honom att min pojkvän som är pappa till mitt barn är fullt medveten om att han ska bli pappa, och han är hur glad som helst och älskar det? Så tyvärr, där fick du en jävla smäll på käften för där har du ett riktigt jävla fel. Alla mina kompisar som har fått barn i tidigt ålder, har en pappa som även älskar sitt barn över allt annat? Vad fan är det här, självklart får man ha sin åsitk men inte fan stämmer den där jävla åsikten för fem öre? Jävla idiot jävel säger jag bara, hur kan han döma alla efter något som inte ens stämmer? Han sitter inte i våra liv och vet grunderna till varför vi skaffar barn.

3. Inte betala räkningar? Bull shit, även om man inte har fast jobb så finns det bidrag och hjälp kan man få, och det är många som har pengar och klarar av det. Man kan få jobb, jag menar även om man är 30 år och skaffar ett barn så kan man även där vara utan jobb, man kan t.ex vara sjukskriven eller vad som helst? Men näe, om en 30 åring skaffar barn men inte har jobb så är det ju ingen större fara, men vi ungdomar är ju så patetiska och vi kan ju verkligen inte ta hand om ett barn, idioti där igen kan jag rent ut sagt säga.

4. Måste man titta på nyheterna nu också och vara intresserad av politik för att kunna skaffa barn? Vad som beror på att unga flickor skaffar barn är väl precis samma anledning som äldre skaffar barn? Varför skulle det vara någon skillnad där, det förstår jag inte och är jag ensam om det? Nä fy fan vad sur jag blir, ett barn är ett barn inte ett jävla smycke! Han kanske har sett en ung mamma som har gjort fel val, men varför ska han dra alla över samma kant? Det måste ju vara något som inte stämmer i människan hjärna, patetiskt där igen.

5. Man sätter väl inte sig själv främst om man väljer att behålla ett barn som man kommer älska över allt annat? Varför skulle inte barnet få någon trygg uppväxt? Kärleken från barnets föräldrar är väl ändå bland det viktigaste tycker jag, självklart kommer barnen få en super trygg uppväxt med en mamma som är 17 eller 30, vad fan har han att tycka till om egentligen? Jag ser unga mammor ofta, jag känner unga mammor och deras barn har det väldigt tryggt och kommer få en super trygg uppväxt för dom sätter sina barn i första hand och dom älskar sitt barn över allt annat. Dom köper inte saker åt sig själv istället för sitt barn, dom kan gå i trasor och ge sitt barn allt om det skulle vara så! Jag vet att mitt och Philips barn kommer få det otroligt tryggt och en sjukt bra uppväxt och hon kommer alltid komma i första hand, så släng er i väggen som tror annat om unga föräldrar!

 

 
 
Ingen bild

steffanie

18 juli 2010 15:22

Jag håller med dig fullständigt , även om jag bara är 13 år , Så kan jag hålla med dig upp till 100%. Sånna som skriver att unga mödrar har sina barn till prydnadsaker . Vet väl inte ens hur det är att ha barn. Visst , det fins kanske 2 av 100 mammor som kanske gör så , men som du säger , man behöver inte dra ner alla från samma kant. Som många upplever sina barn . Är det det bästa som hänt . & inte f*n sitter dem & döper sina barn till zceäbastijan eller vad han skrev. Jag kan tänka mig att han komer döpa sina barn till det. & tindra ? vad är det för fel med det namnet? likadant med Kevin. Tom ford kanske vill att alla barn ska heta Adolf Hitler eller något annat stört namn? Jag stör mig riktigt mycket på sånna som tar sina slutsatser fel. Han borde få en smäll på käften den idioten -.- Även om jag inte ens har känt den känslan med barn & så , Kan jag säga så här : det är likadant om man köper hund. Man måste gå igenom allt man måste göra med den innan man köper en hund & så gör också föräldrar om de värkligen är redo för att skaffa sig ett barn & allt det. & om man har tagit slutsatsen JA , då behandlar man inte sina barn som Tom kallar det för : prydnadsaker . Det är ju bara abnorma människor som gör det.

Jag gillar ditt sätt att reagera , för vissa vågar inte säga det som du gjort ! Full respekt för dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards