Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Soc är dum i huvudet.

Av Frida Skoglund - 26 maj 2010 15:24

Bara för att min pappa är död, så sätts det in en viss summa pengar på ett konto en gång per månad. Det här är mina enga pengar jag har, det är det enda jag har att leva på. Jag får inga pengar av min mamma, för hon är sjukskriven och får inte jobba. Det är knappt så hon klarar sig på det hon själv har. Min farmor och farfar betalar inte saker åt mig, de pengar jag får av farfar är de pengar han tar ut åt mig från det här kontot så att jag klarar mig eftersom jag inte får pengar från något annat håll.

Nu ska jag flytta hem ifrån och jag är tvungen att få pengar på något sätt. Jag kommer inte få hjälp med pengar från soc för att jag har dom här pengarna. Men när dom är slut så får jag det.

MEEEEEEN, jag får inte göra något för pengarna? Nej, jag får inte åka till Stockholm, jag får INTE ta KÖRKORT för pengarna. Jag får inte köpa möbler till MITT barn. Jag får inte göra något för pengarna? Gör jag något sånt här för mina pengar, då får jag inga pengar sen.

Jävla idioter, vem fan ska sitta och försörja mig för de pengar dom inte har?

Näpp, all jävla lycka lyckas dom dra ifrån en. Dra åt helvete med allting, ska jag bo på gatan eller? Ska jag bo i en lägenhet med kartonger? STÖÖÖÖÖÖÖÖRDA JÄÄÄÄVLAR!!!!!! Det är för i helvete mina jävlar pengar, det är meningen att dom ska gå till körkort, möbler osv. men nej då, ni lyckas då fan med allt.

 

 
 
Ingen bild

-

26 maj 2010 19:31

dom har inte råd att försörja sitt eget folk, men ändå tar dom in invandrare. och då går dom i först hand. ska inte deras eget folk gå i första hand? som om vi hade fått stått i första han om vi behövde fly till ett annat land. sverige är så jävla fegt, de tål inte att kallas rasister. men blir man rasister bara för att man inte har råd att ta in mer folk? nej! åt helvete med världen

 
Josefine

Josefine

26 maj 2010 23:02

Barnpensionen kommer du bara ha tills du blir arton, så efter det är dom ju tvungen att hjälpa dig. Då har dom inget att säga. Du kan sätta in dom där pengarna på ett annat konto, eller ta ut dom eller vad som helst och säga att du förbrukat dom där pengarna. Och vad du gör med dom där pengarna har dom ingen rätt att bestämma, du gör vad du vill. Allt löser sig.. som sagt, när du blir arton, vilket är snart, så får du ej dom pengarna mer så dom kan dom inte säga något.

http://josefinenorgren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards