Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Lögner, patetiskt?

Av Frida Skoglund - 10 juni 2010 13:07

Först vill jag bara säga en sak så ni inte missuppfattar inlägget och säger massa spydigt angående att jag kommer leva på soc - för det är inte det det här handlar om. Alltså, jag har inte pratat med dom angående den situation jag är i nu, för som sagt så har jag sagt att jag inte ska leva på soc. Men jaja hur som helst det här störde jag mig på riktigt mycket idag.


Jag fick en kontakt person genom soc (en sån man pratar om när man mår dåligt osv. alltså ingen soc tant eller så). Jag öppnade mig alltid för honom och när jag började berätta allt mer så ville han kontakta soc, delvis när jag blev gravid och sånt där för då förstod vi att det jag berättade om inte kunde fortsätta med tanke på att jag skulle ha barn. Så jag pratade med soc och berättade hur allting låg till, dom höll med mig och tyckte inte alls att det här var så som det skulle vara osv.. Så jag gick och pratade med dom angående den här saken som hade hänt och det fortsatt, så jag fortsatte att prata med dom och jag sa precis som jag tyckte och kände - samt personen det handlar om, och personen sa precis lika som mig.


Idag ringde min farfar dit för han visste inte var han skulle vända sig, för jag får ju inte stå på en egen lägenhet än och han är den enda som kan göra det. Men om han ska stå på lägenheten så kommer jag inte få något bostadsbidrag med tanke på att han har för hög inkomst eller hur det nu var. Så då ringde han dit för han skulle fråga var han skulle vända sig osv. Men istället för att dom säger hur han ska göra och sånt, så ljuger dom för honom istället och säger att dom gånger jag har varit dit och pratat angående det här så har jag sagt raka motsatsen till det jag egentligen sagt & bara sagt massa positivt? Varför ska dom som egentligen ska kunna hjälpa folk som råkar illa ut vända på allting och inte alls hjälpa den personen som faktiskt inte har det bra? Jag blir alltid lika förbannad när folk säger att jag har sagt något annat när jag faktiskt inte har gjort det, speciellt när det är dom här personerna som finns där för att hjälpa till osv.


Ja det låter kanske konstigt hela inlägget, men det handlar absolut inte om att jag pratar med dom angående att få hjälp och det ena med det andra. Jo dom skulle hjälpa till, med det är med något helt annat och det handlar inte om mig, mitt barn och eget boende för det fixar jag med egna pengar vilket ni säkert läst ett antal gånger.


Men jag tycker det är fel av personer som man öppnar sig till och berättar ett och annat för, för att dom ska hjälpa till och sedan ska dom ljuga? Är det så illa idag, att alla ljuger till och med äldre personer med ett rätt så viktigt jobb?


 

 
 
beatrice

beatrice

10 juni 2010 13:15

Jag måste bara få fråga, varför är du så emot att få hjälp av soc? Det är väl jävligt bra att dom finns där för sånna som har halkat snett eller, som i vårat fall, helt oplanerat får barn. Jag förstår inte varför alla tycker att det är fel. Jag är jävligt glad att dom hjälpt oss så mycket som dom gjort. :)

http://diaryofmylife.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards