Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

V.25!

Av Frida Skoglund - 13 juni 2010 14:00

25 veckor har jag gått runt med min lill flicka i magen & nu återstår det bara 15 veckor tills hon förmodligen ska vara ute bland folk och flörtas med alla! Det känns fortfarande jätte bra och jag längtar mer och mer för varje dag som går, speciellt när man går in i en ny vecka!


Jag tänkte på saker igår angående graviditeten men jag kom inte alls på det rätta ordet så ni som vet ett rätt ord får gärna hjälpa mig i alla fall med det. Men ja, det finns ju inget som är negativt med en graviditet tycker jag, men om det skulle vara något som var "mindre roligt" eller ja jag vet inte något sånt i närheten så skulle det i så fall vara.
- Jag känner alla lukter mer kraftigt och längre, som svettlukt och pruttluktar.
- Jag har haft mycket problem med rygg/mage sen vecka 17-18 & det är inte en liten värk.
- Jag kan inte stå upp under en längre tid för det trycker, sliter och drar i mage & rygg.
- Jag kan inte ligga hur jag vill för det gör ont även det.
- Jag har världens humörsvängningar & det är inte alltid lika roligt att drabba andra pga det.
- Jag har ett minne som sviker mig hela tiden.
- Jag har börjat fått massor med bristningar.


Men ändå så skadar det mig inte så mycket, det är inget jag tänker haka upp mig på så där grymt mycket för jag tycker att det är något som ska höra till graviditeten. Det ska kännas och märkas att man är gravid & som jag sagt tidigare när man känner varje rörelse och spark så fylls lyckan till högsta grad & pirret i magen är otroligt. Dels att det där försvinner senare i tiden, och tanken på att jag får ett barn så är det här inte ens i närheten av vad jag någonsin skulle kunna ge henne eller ge upp för henne senare i mitt liv. Nix nix, jag är lycklig för det ändå och trivs för första gången i min kropp i livet! Det känns jätte bra allting, och jag har en sådan längtan att jag inte vet var jag ska ta mig till snart.. Det är inte långt kvar nu!! Slänger upp bild eller bilder senare.

Barnet:

Nu börjar sista tredjedelen. Det händer inte så mycket utvecklingsmässigt utan barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. Barnet kan känna igen din röst.
Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt 800 gram.


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards