Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Rörigt inlägg om lycka.

Av Frida Skoglund - 13 juni 2010 18:13

Tycker inte att man ska hålla smärtan osv. inom sig, det bara gnager inom en och det blir bara större & större tillslut. Känner man för att bara lägga sig ner och gråta ut, då ska man göra det - det brukar kännas bättre efteråt oftast. En del har sina egna sätt för att släppa ut känslor på, en del slår i väggar för att komma över det, en del gråter och tråkigt nog så skadar en del sig. Folk frågar oftast varför en del gör sig illa och vad man får ut på det, jag har hört att det är så att smärtan inuti en gör så ont, så när som gör illa sig själv så kommer en fysisk smärta så då glömmer man borta den psykiska för stunden. En del pratar med folk, en kontakt person eller någon som står dom nära. Jag tycker faktiskt inte att man är egosist om man pratar ofta om sina problem med sina vänner, om någon pratar ofta om sig själv med mig om hur dom mår så gläder det mig att dom har så pass stort förtroende och kan öppna sig & att jag får finnas till och hjälpa dom på vägen.

Jag mår alltid bättre efter att ha pratat med två personer som jag nu för tiden nästan berättar allt för, dom behöver inte säga mycket för att få mig på bättre humör. Dit jag försöker komma är att man ska göra det som får en att komma på bättre tankar eller bättre humör, hur tokigt det än är. Jag vet att jag förut för något år sen när jag mådde dåligt att jag drack för att komma på andra tankar, men det fungerade verkligen inte för det blev bara värre & man blir ännu mer känslig då. Så det slutade man ju med ganska fort, men man kan alltid gå ut och roa sig när man mår dåligt och försöka komma på andra tankar också - inte dricka för att komma iväg. Men det kanske fungerar för vissa, men inte för min del i alla fall.

Jag tycker det är jobbigt att se folk som mår dåligt även om jag inte känner dom så väl. Olycka är så tråkigt och jag tycker faktiskt inte att en enda människa förtjänar att må dåligt, speciellt när dom inte har någon att vända sig till. Alla förtjänar en väg till lycka, en väg till att bli lycklig igen och ha förtroende för en eller flera som dom kan prata av sig med.


 

 
 
Budda

Budda

13 juni 2010 18:24

Söt du är!

Hittade hit via rampljuset.

Lycka till med lillan. Vad mysigt. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Råttan

Råttan

13 juni 2010 20:51

http://sabinahellberg.bloggplatsen.se/ checka bloggen och släng in en komentar!

Lycka till med den lilla:)

http://SabinaHellberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards