Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Period jävel..

Av Frida Skoglund - 20 juni 2010 23:38

Sitter här med spräng huvudvärk, så klart! Hatar dessa perioder när huvudet ska förstöra hela vardagen & liten ligger och trycker så det ilar och gör ont - men det är så det ska vara! Bara att sitta ner och ta det lugnt och buffa lite tillbaka så brukar liten flytta på sig tillslut, hehe.. Ska väl försöka göra mig så trött som möjligt så man kan gå och lägga sig, är ju så sjukt svårt att somna nu för tiden & man ligger ju och vrider och vänder på sig för att hitta det rätta läget. Antingen är det för varmt eller för kallt, så ligger man hur bra som helst så efter några minuter så får man ont i magen eller måste gå på toa för att man legat och rört på sig för länge - så typiskt!

Imorgon har jag inte planer alls så det blir nog bara att ta det lugnt antar jag, tänkte försöka ta mig mod till att vara ute om det blir fint väder och kanske gå en sväng. Jag vill verkligen ut och röra på mig, men jag är så jäkla rädd. Jo jag är rädd för att jag ska bli geting stucken eftersom jag är tok allergisk och halsen sväller igen direkt. Jag lyckas alltid bli det vid axlarna eller över axlarna så det slår till fortfare, det är faktiskt mycket därför jag inte vill vara ute så otroligt mycket nu när jag är gravid. Jag känner mig inte alls sugen på att trycka i mig massa tabletter & utifall inte dom hjälper måste jag ju ta sprutan, det är inte alls bra för lillan att få i sig dessa saker. Sen om jag inte tar dom så dör jag ju & då dör ju hon med, men hon kanske får något fel om jag tar det där också? Nej usch, jag är jätte rädd för att bli det och det är därför jag är inne mestadels och springer för fulla muggar så fort en geting är minsta lilla i närheten. Självklart ska Johannes pappa slå iväg getingen när den kommer i närheten, det är ju skit bra!!! - Eller inte, fy fan.. Men jag hoppas på det bästa, dom får ge sig på någon annan om dom är så illa tvungen! Tur för dom att dom själv dör, nej vad elak jag är nu..

Ska försöka se om det är något bra på tv som man kan bli trött till, kanske one tree hill? Fast då kommer jag ju som jag alltid sagt aldrig kunna sluta kolla. Nej jag ska nog packa undan litens kläder, fast ska ju tvätta dom också först innan jag börjar vika och ha mig. Men kan ju alltid plocka undan dom från sängen så jag kan få sova i den i natt!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards