Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Jag förstår verkligen inte..

Av Frida Skoglund - 5 augusti 2010 21:41

Ber om ursäkt i förhand utifall någon tar illa upp av detta inlägg, eller missuppfattar mig.


Kan någon förklara för mig för jag har väldigt svårt att förstå mig på vissa föräldrar? Jag förstår inte folk som skriver hur dom inte har råd att ge sina barn nya kläder, inte råd att ge dom någonting och nästintill ingen mat? Men dom har då allt råd att köpa saker till sig själv eller mängder med alkohol eller både och. Varför vet jag inte, gör ni det?


Sedan sitter dessa människor och klagar över hur dåligt ställt dom har, över hur lite dom kan ge sina barn. Jag vet att det är många som inte kan ge sitt barn allt i världen, men dom kan inte heller ge sig själva saker titt som tätt som dessa människor som klagar? Dom som inte kan ge sig själva saker och inte sina barn, dom säger ingenting. Men dom som ger sig själva saker och bara shoppar till sig själv, dom klagar över hur lite saker deras barn får eller hur dåligt ställt gällande ekonomin dom har?


Man kanske ska blicka tillbaka och se var ens pengar försvinner på, vad det är de slösar sina pengar på. Och kanske dra ner på dessa saker en jäkla bit, så kanske ni då kan ge ert barn mer saker och kunna göra något roligt tillsammans med barnet? Då kanske ni slipper sitta och klaga på de lilla pengarna ni har, ja ni slipper nog klaga överhuvudtaget.


Men jag har lagt märke till det här hos mycket folk nu, unga som vuxna. Faktiskt är det inte fler unga än vuxna som gör detta, så jag sänder inte ut det här som något slags hat mot de unga. Det är inget hat det heller, och jag har ju inte heller med saken att göra. Men jag måste faktiskt säga att jag reagerar lite och börjar bli lite less på att läsa dagligen att folk har dåligt ställt och samtidigt veta hur alla dessa pengar går åt till föräldrarna för att dom ska kunna leva på nytt.


Jag förstår bara inte och vem vet ni kanske tycker att jag har fel?..


  

 
 
Erika

Erika

5 augusti 2010 22:26

Du har så fin och bra blogg :) Ska fortsätta följa den :) Gillar den även om jag inte är i samma "siutation" som du! :D Ta hand om dig.

http://ankaan.bloggplatsen.se

 
Beatrice

Beatrice

5 augusti 2010 22:32

Det är tragiskt, men vissa människor prioriterar sig själv framför ALLT annat. I deras värld är det rätt de kanske inte tänker sig för. Förstår att du blir upprörd, jag menar vem blir inte det. :s

http://diaryofmylife.bloggplatsen.se

 
cicci

cicci

5 augusti 2010 23:34

Så jävla bra skrivet... hur många är det inte som klagar runt om , varje dag , över skallen på folk på fiken, affären ja ta mig fan över allt!! Nej de har inte pengar till att ge sin unge det ungen vill ha men att köpa tex en jävla bingolott o förlora på skiten, spela mm ..Skulle man räkna upp allt så skulle jag skriva på denna kommentar i flera timmar =) Nej de har inte råd för då kan de ju själva få avstå från det de själva anser att de behöver. Själv ger jag hellre min dotter saker, även om hon har sönder det någon timma efter än prioriterar mig själv! hon är ett o pekar hon på nått o vill ha det , ja då får hon det.. ja nu inte till en överdrift då, man måste ju tänka lite. Man vill ju inte ha en bortskämd unge som skriker så fort den inte får som den vill på affären när hon blir större men i lagom mängd så är det helt oki. Varför skaffa sig barn om man nu sen ska klaga över skit saker som pengar? Pengar kommer o går o så är det!!! Ser att det snart e dax för dig att få ditt lilla gryn =)härligt!! =) ta hand om dig! kram

http://www.qdela.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards