Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Vårt liv.

Av Frida Skoglund - 19 augusti 2010 09:48

Man ordnar upp sitt liv och gör allt för att ens barn och familj ska få en bra framtid och få in en bra summa pengar, så man kan överleva och slippa leva på andra? Hur kan det låta fel i någons öron, för att man ska plugga på distans och kanske gå i skolan högst en timme om dagen? När man får in så pass mycket mer pengar i 3 år fram över, en utbildning på köpet + ett jobb i slutet? Jag ser ingenstans vart det låter dåligt, tycker det är rätt bra att man själv kan växa upp, ta sitt ansvar och dra in pengar och göra så att ens familj kommer klara sig och slippa leva på andra? Mitt och Philips barn kommer få det så mycket bättre, än om det hade varit så att vi fick leva på bidrag från dag 1 och bara att han har en utbildning? Är väl bättre att både han och jag har en utbildning. Visst, jag kommer få vara tvungen vissa dagar att låta någon komma till våran lägenhet och passa vårt barn i en timme - en liten timme. Hade det varit så att jag skulle gå fulla dagar i skolan, då hade det varit en annan sak för tror att varken jag eller Philip skulle vilja lämna bort henne varje dag hela dagarna?... Nej men har jag fel nu kanske, som tänker välja ett gå i skolan och plugga, vara där en timme och få in mycket mer pengar i skolan + utbildning + jobb? 


En familj behöver pengar och jobb, jag tycker bara det är bra att båda hennes föräldrar får jobb och fram tills dess en större summa pengar i månaden. Ja vi kommer klara oss jäkligt bra som unga föräldrar, faktiskt. Sen kan ju ni sköta ert, om ni tycker att det går så jätte bra er - bra! Men vi kör på vårt sätt och tror att det blir bäst.


  

 
 
Sara

Sara

19 augusti 2010 10:02

Ni gör helt rätt, det visar att ni REDAN tar ansvar! :)

http://www.sarawestelius.bloggsida.se

Frida Skoglund

19 augusti 2010 10:09

Yes yes :)))

 
Kim

Kim

19 augusti 2010 11:34

1 timma om dagen är verkligen ingenting för att få plugga! Det är starkt av dig som är så ung att redan tänka på din familjs framtid. :) Det är väldigt ansvarsfullt av dig, och låt ingen människa få dig att tro något annat! Du verkar vara redo, och du kommer nog bli en jättebra mamma! :) Kram

http://ungochglad.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

19 augusti 2010 11:46

Ja men både jag och Philip tänker ju och gör ju det bästa för oss alla tre så vi kommer få en bra framtid, och kunna leva på ett jätte bra sätt. Och vi kommer ju inte direkt lämna bort henne den timmen, det är ju någon nära i släkten som kommer komma till lägenheten och passar henne, kanske går ut och går med henne i vagnen? Hon kan ju lika gärna sova den där timmen. Jag är jätte nöjd över mitt beslut att gå i skolan och är jätte glad över att både jag och Philip väljer att gå klart skolan trots att litet barn så vi kan få utbildning, pengar och jobb.

Tack så jätte mycket, värmer att höra det där nu :) Kram.

 
Emelie

Emelie

19 augusti 2010 11:47

ja precis. Barn är för goa ibland. Hur gammal är din lillebror?? :)

http://frumagnusson.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

19 augusti 2010 17:53

Jag tycker ni gör helt rätt oavsett vad folk har för åsikter om det hela. Det är sin sak att ni blir unga föräldrar, men ni tänker inte bara på er själva. Ni tänker ju redan nu och planerar för barnets framtid. ;) Ett stort framsteg istället för att vara egoistisk ung förälder. Jag tror det kommer gå riktigt bra för dig och Philip.

http://www.rosentjejen.bloggplatsen.se

Frida Skoglund

19 augusti 2010 17:57

Jo men precis! Så tycker jag också.. Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards