Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Frida Skoglund - 1 september 2010 22:54

Så där, då var den där maten också uppäten en gång för alla - illamående fortfarande. Farbror Göran kom förbi och skruvade ihop min tv-bänk, men efter ett tag så tyckte jag synd om honom som skulle jobba imorgon så jag skickade faktiskt hem honom! Tur att man har en kär släkt, som dessutom bara bor några sekunder här ifrån! Men annars har det gått skit bra med allt idag, är lite jäkla trött nu bara då jag även har en rätt rejäl foglossning och en buse till unge som sträcker på sig och sliter och drar i allt som finns neråt i magen.. Men nu börjar det ändå släppa, är lite fundersam över hur det ska gå i natt dock. Har inga lampor i lägenheten då min taklampa är helt knäpp och jag glömde förmodligen den här saken kvar i taket i mitt gamla rum hos mamma. Sen glömde jag nog lampan som jag har på nattduksbordet också, för jag ser den då ingenstans men jag såg den inte heller hemma hos min mamma? Men den kanske stod på golvet, jag har då ingen aning för jag kikade inte speciellt mycket.


Har som sagt ingen tv förnst imorgon heller, då jag inte har någon antenn förens imorgon. Sen ska min käre granne fixa en antenn och en kabel så jag kan ha riktigt internet, så galet less på det här mobila.. Måste även fixa en dammsugare och sånt där snart också, varit mycket springade med skor här inne idag så jag känner att det kanske är dags för en liten städning nu någon dag här och förmodligen imorgon. Men ska ju fram för allt få upp resten utav möblerna, dock är det bara köksmöblerna kvar tror jag. Som jag faktiskt är lite ledsen över, ville inte ha dom egentligen men killen på jysk sa att jag inte skulle få plats med de större matbordet - men det skulle jag visst!! Men men, jag nöjer mig ändå då man bara ska sitta där då man ska äta.. Soffan är skit obekväm också, då det inte blev den vi kikade på - men den kanske mjuknar till sig inom kort..


Så nu väntar jag bara på att Johanna och syster ska ta sig hemåt så jag kan få gå och lägga mig en sväng, ska gå upp runt nio imorgon och vara nere hos Kicki (barnmorskan) vid elva tiden.. Sen ska jag sitta där och vänta på att Anja blir klar, för hon ska nämligen in till henne strax efter sen så ska vi trampa upp hit, sen ner tillbaka på familjecentrum för att gå på föräldrautbildningen.. Jag som har så svårt för att bara sitta still och lyssna, hur ska det gå dådå tro?.. Ja ja, nu börjar dom dra sig här så ska göra mig klar inför natten också så får vi se om jag lever imorgon eller om jag ramlat och slagit ihjäl mig under natten! God natt gott folk.


 

Av Frida Skoglund - 1 september 2010 21:59

Sitter i lägenheten nu med kära vänner som varit snäll och hjälpt till med flytt, så som tack bjuder jag på lite maxmat! Jaja, jag har inte så mkt mer att skriva om förutom att allt har gått finan! Skriver mer sen, har ingen antenn till tvn så blir bara massa dator för min del ikväll..


 

Av Frida Skoglund - 1 september 2010 11:36

Sitter och väntar på att klockan ska ticka vidare, sen är det dags och så får jag träffa Emmi också efter alla dessa veckor/månader.. Min bebis är helt galen idag, ligger och sträcker på sig så det känns som att jag har en jätte mensvärk i nedre delen av magen. Sen ligger hon och drar med fötterna på eller vid gallan och det gör ju också skapligt ont. Men det är en underbar smärta faktiskt och det är nog den mest betydelsefullaste onda man någonsin kan ha! Det ilar lite till och från också, men jag läcker inte lika mycket nu som tidigare så det är skönt i alla fall.


Men nu ska jag spendera den allra sista tiden med min käre mor, så jag lägger datorn åt sidan ett tag. Hoppas jag får internet i lägenheten idag, så jag kan blogga på ikväll!


 

Av Frida Skoglund - 1 september 2010 08:56

Uppe alldeles för tidigt! Men då hinner jag somna i tid ikväll då jag ändå ska till barnmorskan vid elva tiden imorgon, sen efter det kommer Anja till mig innan vi ska kila vidare mot föräldragruppen.. Idag är det en bra dag, idag är det mycket som händer! Något Nisses bud skulle i alla fall skjutsa alla mina saker till lägenheten idag, blir till att sova där i natt också då! Men måste ju köpa lite mer saker idag med, spegel, handdukar (stora & små) och sånt där eftersom vi inte har hunnit iväg till ikea - helsike.


Johannes vaknade i natt vid ett tiden så då skulle han inte till mig och sova, mamma är så jäkla svår att väcka när hon tar sina astma mediciner så får hoppas att hon slipper det nu då när man är borta.. Ush vad tomt det ska bli utan kära Johannes under samma tak då.. Jaja, ska slå mig en pling till syster och Emmi lite senare och se vad som händer och sker! Have a nice day..  


 

Ovido - Quiz & Flashcards