Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Frida Skoglund - 19 september 2010 18:35

Ännu en ny vecka som runnit iväg inom graviditeten, snart är det dags. Är ju bara en dag mindre än två veckor kvar tills beräknat datum, längtar som en tok och det skulle inte skada mig om hon kom ut lite tidigare så stor som längtan nu är. Men det skulle inte heller skada mig om hon kom ut lite senare, huvudsaken är att lillfian är frisk och mår bra! 

Men visst allt har det börjat hända ett och annat, sådant som inte hänt tidigare. Sen igår och dagen innan igår så har det kommit och gått eller hur man ska säga, så det är väl bara att vänta och se om det är fake eller något real. Får hoppas på att det är något, och att det snart händer ännu mer så vi får lill skatten inom snar framtid. Så fort jag går och har mig så får jag håll direkt, eller liknande håll och sen är det massa annat också som jag inte vill dela med mig utav här på bloggen.


Men tösen mår bra som barnmorskan sa tidigare i veckan, växer som hon ska och allt såg super bra ut. Sen har jag faktiskt inte så mycket mer att säga om denna vecka, förutom att en bild ploppar upp imorgon då jag inte orkar knäppa någon idag och skicka in.


Barnet:

Barnet är ungefär 50 centimeter långt. Det har vuxit färdigt nu men kan fortsätta öka i vikt. Allt handlar nu om att förbereda sig på livet utanför din trygga mage. Barnet producerar fett för att klara sig i kylan utanför magen. Levern och hjärtat lagrar näring för att ta till vid syrebrist under förlossningen. Näringen hjälper även det nyfödda barnet att klara sig utan föda det första levnadsdygnet.


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards