Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Frida Skoglund - 15 september 2010 23:18

Ja jag skulle ju göra muffins idag, trodde att det skulle gå åt helvete med själva smeten eftersom jag lyckats förut med att ha i mer salt än socker osv. Men jag glömde också bort att jag och ugnen, är långt ifrån bästa vänner! Det visade sig klart och tydligt idag då brandalarmet drog igång och muffinsarna var svarta, såg ju verkligen gott ut. Men jag vet inte vad som gick fel faktiskt, för den andra satsen hade jag kanske till och med i längre i ugnen än den första, och den blev inte alls bränd? Jag kanske hade för många muffins på en och samma plåt innan, för ugnen var då på precis samma värme osv. som jag hade med den första satsen också eller vad tusan det nu heter, vad man kallar det. Men det gick ju bra tillslut ändå, trots mitt misslyckandes så gav jag då inte upp - vilket man aldrig ska göra shihu..  


Har även fått en jäkligt fin huvudvärk som jag gått runt och burit på hela dagen, tog en alvedon som inte hjälpte för fem öre så det var bara slöseri att ta en sådan också tycker jag. Har druckit mängder med vatten, det hjälper mig inte heller. Ska ta mig en till snart, kanske ta lite mer vatten till själva tabletten så kanske det släpper - ja, värt ett försök! Sen ska jag nog ta och pallra mig till sängs, jag har ju en födelsedag att hålla igång imorgon! Usch, kommer vara full rulle hela dagen och folk som kommer och går - sött..


 

Av Frida Skoglund - 15 september 2010 16:04

Gick super bra hos barnmorskan idag och allt såg bra ut, som det gjort mestadels hittills och det är inget annat än skönt att veta. Bebis växer som hon ska och hon ligger inne i den där kurvan, hon ligger som hon ska inne i magen också och allt såg som sagt bra ut. Prata lite om allt möjligt som vanligt, vad bebis ska heta osv. osv. Ska tillbaka på fredag och kolla hjärtljudet igen, prata om förlossningen och skriva "önskningar" och massa sånt där. Sen var det väl inte mer med det besöket, var bara en snabbis!


Vikt: 72 kg.

Blodtryck: 105/60.

Blodsocker: 5.9

Hjärtljud: 135.


Efter att ha varit hos barnmorskan så åkte jag, farmor & farfar på ica och handlade mat och massor inför imorgon då jag blir ett år äldre (glöm inte grattis.. ). Sen åkte vi och hämtade Johanna som hjälpte mig med massor idag, har sån tur som har en sån underbar vän som henne! Hon sprang ner med kartonger till förrådet, sedan dammsög hon också medans jag stod och lagade mat åt oss. Den gick väl ner i magen, lyckas aldrig få såsen att bli lite tjockare så den är alltid så förbannat rinnig hur jag än vrider och vänder på det! För länge vågar jag inte heller ha den på plattan, då det kanske blir som sist och bränns fast och det ena med det andra - nej tack. 


Sitter nu och väntar på att mormor ska kika upp med något grejs som man har när man ska skura på golvena, och muffinsformar som jag glömde att köpa mitt upp i allt. Inte lätt att komma ihåg dom när dom inte ens stod på pappret, så jag har mig själv att skylla men även en great mormor som ställer upp så.


Näe, nu har jag inget mer att berätta om så vi får väl se om det är något som dyker upp senare eller inte!


 

Ovido - Quiz & Flashcards