Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Frida Skoglund - 26 september 2010 20:23

Då var man inne på sista veckan, och jag hoppas att hon nu kikar ut vilken dag som helst. Har haft väldigt ont de senaste dagarna, ja och då menar jag verkligen det också så jag hoppas på allt jag har att det är dags för en förlossning inom kort. Men det drar allt ihop sig nu, det känns verkligen och jag blir bara glad för varje smärta och hoppas på att de kommer tillbaka då det släpper! Vill ha ut liten nu på en gång, jag orkar verkligen inte vänta längre. Jag orkar inte överhuvudtaget vara gravid längre, då längtan är alldeles förstor nu istället! Sen har jag inte mycket annat att skriva om denna vecka, förutom att liten livat på som tusan och varje kväll hickar i flera minuter - sötan.


Barnet:

Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst. Trots detta kan barnet stanna kvar i två veckor till. De flesta barn föds på natten.

Barnet kan väga allt mellan 2,5 och 4,5 kilo och vara 46-55 centimeter långt. Nu är det trångt därinne.


 

Ovido - Quiz & Flashcards