Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Baka = kaos.

Av Frida Skoglund - 15 september 2010 23:18

Ja jag skulle ju göra muffins idag, trodde att det skulle gå åt helvete med själva smeten eftersom jag lyckats förut med att ha i mer salt än socker osv. Men jag glömde också bort att jag och ugnen, är långt ifrån bästa vänner! Det visade sig klart och tydligt idag då brandalarmet drog igång och muffinsarna var svarta, såg ju verkligen gott ut. Men jag vet inte vad som gick fel faktiskt, för den andra satsen hade jag kanske till och med i längre i ugnen än den första, och den blev inte alls bränd? Jag kanske hade för många muffins på en och samma plåt innan, för ugnen var då på precis samma värme osv. som jag hade med den första satsen också eller vad tusan det nu heter, vad man kallar det. Men det gick ju bra tillslut ändå, trots mitt misslyckandes så gav jag då inte upp - vilket man aldrig ska göra shihu..  


Har även fått en jäkligt fin huvudvärk som jag gått runt och burit på hela dagen, tog en alvedon som inte hjälpte för fem öre så det var bara slöseri att ta en sådan också tycker jag. Har druckit mängder med vatten, det hjälper mig inte heller. Ska ta mig en till snart, kanske ta lite mer vatten till själva tabletten så kanske det släpper - ja, värt ett försök! Sen ska jag nog ta och pallra mig till sängs, jag har ju en födelsedag att hålla igång imorgon! Usch, kommer vara full rulle hela dagen och folk som kommer och går - sött..


 

 
 
Nina

Nina

16 september 2010 10:48

Grattis på den stora dagen Frida! :)

http://www.lidwei.blogg.se

Frida Skoglund

16 september 2010 12:38

Tack så jätte mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards