Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

V.26!

Av Frida Skoglund - 20 juni 2010 17:52

Är ingen större skillnad på vad jag skrev förra veckan. Det är väl i så fall att sparkarna och rörelserna är mycket kraftigare och större. Hon har ju hittat sitt ställe där hon ligger och kickar så det stöter till i hela magen, känns jätte obehagligt så ibland ligger man där och biter ihop.

Allting är bra annars, har inte så jätte ont längre förutom när jag vaknar på morgonen annars är det ingen större fara. Känns super skönt att det har små släppt lite, om man tar sig fram försiktigt så går det väldigt bra faktiskt! Sen att allting är inhandlat känns också super bra faktiskt, för då behöver man inte oroa sig in i det sista när hon kommit ut att man ska stå där utan saker. Ska väl bara fylla garderoben med en jäkla massa kläder, hon har ju lite mer sen dagens shopping med det kan då aldrig bli för myckt med tanke på alla ombyten som kommer göras!

Vet faktiskt inte riktigt var jag ska skriva men kan säga som vanligt att det gått jätte fort den här veckan också, trodde inte att det var söndag när jag vaknade men ändå så gjorde jag det. Förstod väl inte fullt ut att det var söndag inom graviditeten då jag ökar en vecka framåt, tänk att det bara är 14 veckor kvar. Jag hoppas verkligen också att det bara är 14 veckor kvar att det inte blir ca 16 veckor tills hon kommer ut, att hon inte ligger och retas och vägrar komma ut! Men jag får väl hoppas att jag är som min mor som inte gått över tiden någon gång, hon har dock fött Johannes i sjunde månaden vilket jag hoppas att jag inte kommer göra. Då kommer hon ju vara tok för liten, sen vet man ju inte hur det kommer sluta riktigt. Visst att det står att risken är stor att dom överlever och blir friska, men dom ligger ju där inne i 40 veckor för att bli fullt utvecklade.

Barnet:
Kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.
Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.
Vikt 900 gram.


 

 


 

 
 
Annika

Annika

20 juni 2010 19:57

Näe jag hade ingen aning om att du var det nu, blev en chock när man såg det :)

http://annikastromberg.blogg.se

 
Debbie

Debbie

20 juni 2010 21:04

Härlig mage! :)

http://deborapersson.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

20 juni 2010 21:21

näe men precis, hade ju bättre kontakt förr, men det är ju så :) men annars så är ju bollnäs en jävla skit stad och allting kommer ut innan man ens har hunnit sagt det eller ens vet om det själv, men kanske inte så många som vet ändå. men önskar dig all lycka :)

http://annikastromberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards