Min vardag & mycket mer.

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

V.37.

Av Frida Skoglund - 5 september 2010 17:25

Nu har man gått 36 fulla veckor och går då med andra ord in i en ny vecka, 37. Det känns så otroligt bra att det närmar sig och det är helt underbart att veta att bebisen snart är ute bland oss och stymlar på. Nu för tiden varje gång då jag ska sova så hickar hon, sparkar och ligger och gnussar med rumpan eller något liknande. Hon drar med fötterna och händerna när det är något tyngre än en hand på magen. Och jag tycker att det är lika nu som tidigare att tiden bara rinner iväg och att allt går jätte fort inom graviditeten och allting är klart för att liten ska komma ut. Ja, så det är inte sån stor skillnad från de tidigare veckorna bara att jag gått och skaffat mig en för jäklig halsbränna. Hon ligger också och drar i något nere i magen så det ilar till och känns som jätte sendrag, sen när hon släpper så ilar det ner till fotknölen - buse.


Men hon mår bra, livar på som vanligt och är allmänt super busig liten bebis!


Jag har inte heller några pengar på mobilen, så blir ingen bild. Jag kanske tar en med camen senare, men då blir det en sittandes bild - den första sittandes.


Barnet:

Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Om inte, brukar man försöka vända det.


 

 

 
 
Ingen bild

Hollie

5 september 2010 17:41

Åhh vad roligt att det närmar sig :) Verkar så roligt att få barn, men lär dröjja många år innan jag får det. Men roligt för dig =) Har ni börjat funderat på namn? =)

Frida Skoglund

5 september 2010 17:59

Ja det är riktigt roligt :). Ja det är ju olika från person till person de där! Nej inte riktigt :)..

 
Nina

Nina

6 september 2010 10:16

Lycka till med barnet som snart kommer fram ur sin bostad i din mage. :) Tyvärr fick inte jag känna på den glädjen denna gången. :(

http://www.lidwei.blogg.se

Frida Skoglund

6 september 2010 11:30

Tack så mycket! Men usch, jobbigt :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Skoglund - 5 juli 2011 16:25

Man glömmer totalt bort att man har en blogg när man har en liten att passa upp! Men nu slog det mig, nu när det pågår massa saker och lilltjejen lärt sig ännu mer. Så det finns mer att skriva! Theresa blir snart nio månader, den 12e och då är bara...

Av Frida Skoglund - 22 maj 2011 10:21


Ja jag tänkte bara kika in här och skriva lite om min vän, bästa dessutom - beatrice åbom. Eftersom att jag har tappat min röst och inte kan säga detta till henne, så hon hör precis varje ord så tänker jag nämligen skriva det här och dela det med fle...

Av Frida Skoglund - 14 maj 2011 12:04


Ja vad ska man börja med då? Åkte till Angelica i tisdags och kom hem i torsdags, gick super bra att vara där borta. Bara det att Theresa hade väldigt mycket att riva i, aj aj! . Så i fredags var vi till Bea en sväng, ca en timme. Sedan gick vi till ...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 20:31


Som jag sa tidigare om att jag trodde att hon höll på att få en till tand, det var så rätt. När hon kom hem från Söderhamn så var det en till som tittat upp! Och jag skrev ju vad hon lärt sig, japp hon kan även numera stå UTAN stöd! Hon försöker gå o...

Av Frida Skoglund - 8 maj 2011 17:13

Igår var det dop, och det gick hur bra som helst men det var verkligen super pirrigt att stå där framme inför allt folk och speciellt de man aldrig träffat på förut. Men alla var så trevliga osv. så det släppte väldigt fort! Har inte fått bilderna än...

Ovido - Quiz & Flashcards