Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under maj 2010

Av Frida Skoglund - 19 maj 2010 11:22

Allt gick jätte bra hos barnmorskan i alla fall, trots det nervösa jag bar runt på! Livmodern var som den skulle och hade blivit så stor som den skulle, lika så lillan. Jag blir alltid så glad över att få åka dit och höra att allt är bra, det värmer verkligen gott om hjärtat och det är en riktig stor glädje rakt igenom! - Äkta lycka om man säger så.. Fick även höra lillans hjärta och det var verkligen en upplevelse, blev helt svag i kroppen och nästan tårögd. Åååh vilken bra start på dagen, tråkigt att inte Philip fick vara med och höra också men jag visste inte att det var idag för det hade hon inte nämnt, men vilken tur för han/oss att det blir fler gånger då! Jag älskar att ha lillan, att få höra och se henne är helt fantastiskt! Ja, jag är så glad nu så jag vet inte var jag ska ta vägen längre, och hon är verkligen på hugget idag bara sparkar och kickar och jäklas med en! Just ja, hjärtslagen låg runt 150/minuten.  


Nu ska jag snart äta för jag hann inte riktigt med det innan jag for iväg, tänk vad datan kan ta upp mycket tid ibland! Ska även ta mig en dusch och kanske platta håret om orken finns till!


 

Av Frida Skoglund - 19 maj 2010 09:21

Vaknade vid kvart över åtta och höll på och kissa på mig kändes det som, så jag fick inte sova vidare för om jag går upp så har jag så jäkla svårt att somna om. Men sen när jag faktiskt konstigt nog höll på och somna, så tyckte lillan inte att jag skulle sova. Var hicka, sparkar och massa sånt över allt, kunde då inte ligga still! Men det har jag inget emot, älskar att känna och se sparkarna - finns inget bättre!

Väntar på att mamma ska komma hem så ska jag äta något och göra mig lite i ordning sen ska hon skjuts mig till barnmorskan till halv elva, så får vi se då hur lillan har det. Jag har på känn att det kommer gå bra men är ändå så ruskigt orolig, men det kanske hör till det också eftersom det verkar ha blivit min vardag att gå runt och oroa mig över allt annat. Vi får väl se om det stämmer det man tror och drömmer.

Mammas kompis kommer förbi efter bm besöket och skulle ge mig lite bebis kläder osv. vilket jag tycker är för jäkla snällt! Kommer nog inte köpa så mycket tjejigt, för man vet ju aldrig om det blir en kille ändå, så kommer köpa som både tjej & kille kan ha!

Snart struntar jag fullständigt i det här, springa runt och försöka och försöka gång på gång. Låt mig vara istället om du inte kan hålla dig till det du säger/sagt!

NU, ska jag slänga i mig något och på mig något!

 

Av Frida Skoglund - 18 maj 2010 22:06

Angelica och Micke kikade förbi en sväng idag och pratade, mamma berättade om en massa roliga saker som hänt "mina pappor" när dom var full första gången, när en kille bara dök upp från ingenstans och pussade min biologiska pappa på munnen. Min andra hade där emot första gången på fyllan kommit hem skulle vara seriös och säga god natt, lutade sig mot dörren och missar sedan dyker rakt ner mellan sina föräldrar - lyckat!

Fundera på om jag ska gå och lägga mig eller sitta uppe och fundera vidare på vad saker och ting tjänar på. Jag hänger inte med i alla svängar nu för tiden, här ifrån vill jag i alla fall! Vad härligt att flytta ca 30 mil här ifrån och bara börja om på nytt med egen familj och lämna alla sina bekymmer här, visserligen fungerar inte det heller. Tänk om man behöver hjälp eller så, vem ska man vända sig till då då? Ja som sagt, det verkar lutar åt funderar hållet som gärna kan ske i sängen.

 

Av Frida Skoglund - 18 maj 2010 13:24

Eftersom jag fick tillbaka det nästan bästa jag vet igår (one tree hill), så undrar jag om jag ska kolla på några avsnitt nu eller om jag ska sprara det tills imorgon för troligtvis så kommer min älskling att spela wow för det är blä onsdag. För om jag börjar kolla nu så kommer jag bara aldrig kunna slita mig från tv:n, bara sätta in nästa skiva, nästa skiva och nästa skiva igen - poff så var jag uppe halva natten! Nä jag tror jag spar det till imorgon.  


Jag får nu för tiden skriva mina inlägg i word pga att det knappt går att skriva i själva bloggen, så får klippa och klistra och stöka för att få in en litet inlägg som de som vill kan läsa, fy fan vad snäll jag är ibland! Ikväll kanske jag ska träffa syster min igen eftersom jag blev kvar här en kväll/natt till med tanke på att jag ska till barnmorskan imorgon och kolla magen osv. och jag tror och hoppas att allt är i sin rätta ordning för inget ska få ta skada på lillan!  


Lyssnar på massa Philip musik och får pirr i magen och saknar honom ännu mer, förstår inte hur vi kunde vara ifrån varandra i 2 veckor förut med en timmes mellanstånd. Sen när vi får eget så kommer man ju nästan aldrig vara ifrån varandra, ååh så jag längtar efter allt som ska hända! Älskar älskar älskar dig Philipen.  


 

Av Frida Skoglund - 18 maj 2010 11:45

Hur tråkigt kan en människa ha egentligen? Tror snart att jag går sönder av att inte ha något att göra, fy fan så tråkigt allt är!! Har sovit så konstigt i natt & jag är så jävla trött men inte kan jag sova för det inte, självklart inte!

Idag ska jag åka tillbaka till Philip och imorgon ska jag tillbaka till Bollnäs igen för att träffa barnmorskan, fy fan jag orkar inte åka fram och tillbaka hela tiden! Det är så jäkla jobbigt, måste flytta allt dit tror jag snart.

Snart måste jag köpa ett nytt busskort för mitt har snart gått ut, jag hatar sånt där och fy tusan så mycket pengar det är som går åt. Har lagt ut i alla fall minst 3000 på busskort, visst det kanske inte är så mycket men det skulle vara så mycket billigare om man köpte årskort direkt. Men det kan jag inte göra nu för det kommer inte vara till någon användning om någon månad så då har jag också där kastat pengar åt helvete.

Nu börjar lillan liva till också, så mysigt! Men nu ska jag nog lägga ifrån mig datan och vila lite så jag orkar åka senare!

 

Av Frida Skoglund - 17 maj 2010 23:34

Tänkte gå och lägga mig men ångrade mig ganska snabbt och valde att starta datorn och sätta mig här och skriva ett inlägg, så skönt att skriva av sig när alla tankar exploderar i denna jäkla skalle!

1. Bara som sagt för att jag har en blogg, så ska det tydligen drabba min "familj", men jag skriver inte öppet om dom och det jag skriver, skriver jag inte vem det är om och det är bara Philip som vet vem och vad jag skriver om när jag inte nämner något. Varför skulle jag skriva öppet om dom då jag vet att saker kan gå och helvete? Och nej dom vet inte vad det handlar om, för det är som sagt bara Philip som vet allt och ingen annan så tyst om det bara.

2. Bara för att man är på besök så ska man vara i vägen, göra massor med fel och bara ställa till med fler problem. Allt som är mindre bra som händer sker pga av att jag "gör något", så då är det så klart mitt fel. Men allt stök och bök då? Allt spring upp och ner, ut och in, hur jäkla bra är det egentligen då? Tror nog det är sämre än allt annat runt omkring, och skippa dom där jäkla lögnerna. Men jag har ju tyvärr vid det här laget förstått att allt som sker är ju från grund och botten mitt fel, så jag håller bara käften och låter det gå in genom ena örat och ut genom det andra så - ursäkta vad sa du?

3. Och nej, ingen du känner ringer och frågar vad det är som pågår pga av det jag skriver på min blogg eller facebook, för det är ingen utav dina vänner som läser min blogg eller rotar igenom min facebook för lilla du det går fortfarande inte! Så kom med en annan bortförklaring när du ännu en gång ska försöka kasta skulden på mig.

4. Hur står man eller du ut egentligen? Så mycket som du ställer upp och har dig, betalar det mesta och gör mycket mer och vad får du för det då? Otacksamhet, förstår varför det går utför som det gör för dig ibland, väx upp hela högen och sparka varandra i arslet och rör på er framåt någon gång!

5. Bestäm er, var med varandra eller inte för hur svårt kan det vara? Kasta ut och ta tillbaka efter en snabb sväng "imorgon är det färdigt"?.. Jo men eller hur, det har jag hört i fleeera år, så i helvete heller. Ah gör hur fan du/ni vill, för här jag inget att göra och det är du som blir drabbad.

6. Jag älskar min pojkvän över allt annat i världen, och jag älskar lillan i magen som retas hela tiden! Utan dig hade jag aldrig klarat det gör jag idag.

7. JAG HATAR DEN HÄR FITT DATAN!!!!!!

 

Av Frida Skoglund - 17 maj 2010 19:11

Johanna kom hit för en stund sen och lämnade tillbaka 3 one tree hill boxar - så jag har längtat efter dom! Vi pratade lite om ett och annat eftersom det var ju ett tag sen vi sågs sist, hon ville känna lillan sparka men näe då hon är snål med att dela ut sparkar tycker jag, den enda hon sparkar på är Philip när han ligger och sover och nuddar magen, fast det känner ju inte han då fast han är den enda som känt förutom jag då, he he he..

Syster kom hit för inte så jätte länge sen hon också, alltid lika trevligt att ha min favorit tjej här! Dock är jag alltid lika social och sitter framför datorn & har inte jag datorn så lämnar jag över den till henne - så sociala och snälla är vi!! Men man kan prata och ha en konversation ändå eftersom det inte är allt för mycket som händer på datorn, det är nästintill ingenting som händer! De enda jag pratar med är nog Angelica, Sara och min älskade pojkvän!  

Jag försökte sitta ute i solen idag en sväng när jag inte hade något för mig men det är ju fan omöjligt! Ush så varmt det blir efter bara fem minuter så jag gick ut i omgångar, höll ju på att flyta bort känndes det som. Så har man längtat som en tok efter solen, så kan man knappt vara ute i den.. Allt verkar bli så mycket varmare ju längre in man kommer i graviditeten, men allt är ändå värt det runt omkring. Dock tror jag inte att jag kommer bli gravid igen på mycket länge efter vi fått våran lillan.

Dom håller på och grillar här utanför (mamma & Tobbe), jag tycker att dom alltid grillar när jag är "hemma" hos mamma men det har jag faktiskt inget emot! Det är ju gott så det skadar inte minsta lilla.

Jag vill handla nya kläder men det känns så onödigt då jag inte kommer kunna ha det jag säkerligen vill köpa, sen om jag ska köpa massa mamma kläder så kommer jag ju kunna ha dom i några månader till bara, men man kanske blir gravid igen men det kommer ju dröja läääänge som sagt! Men skor kan jag då allt handla tycker jag, det kan jag alltid ha i samma storlek - gravid eller inte!

Aja hur som helst så leker livet som alltid, även fast jag saknar min pojke så jäkla mycket och snart exploderar hjärtat av all kärlek jag känner för eller till honom eller hur man säger!

 

Av Frida Skoglund - 17 maj 2010 12:07

"Mötet" idag gick väl bra tycker jag, dock pratade mest mamma för jag kunde inte sitta i köket för jag fick så jäkla ont i ryggen och magen, så dom pratade en sväng med mig efteråt istället. Sa att jag ville bo i Söderham men dom visste inte om det gick att ordna? Men det är väl klart som fan att det borde ordna sig, och så ger dom förslag på att jag kan bo själv i Bollnäs eller bo hemma hos mamma? Men hoho, jag har pojkvän och det är hans barn, klart som fan att jag inte tänker bo själv eller hos mamma - jag ska bo med honom, svårt att förstå? Men dom verkade förstå till sist som tur var, det är dock Philip som måste fixa för jag kan inte göra något eftersom jag inte är skriven där..


Måste vara barnvakt imorgon super tidigt för mamma ska skjutsa Tobbe till hans jobb, eller halvvägs eller så jag hänger inte med han skulle i alla fall få skjuts till Ljusdal och få lifta där ifrån med sin chef eller något sådant. Men jag vet inte hur jag gör med Johannes, för jag tror inte att jag kan ta honom i min säng i natt för han tar verkligen stor plats osv. men på något sätt så kommer det ju förhoppningsvis att lösa sig lite senare! Kan ju alltid resa på mig och tralla in och ta han om han nu vaknar, äh vafan har lång tid på mig att klura ut det bästa!  


Och NU är jag förvirrad, igår skrev jag ju att jag låg en dag längre fram i graviditeten eftersom det står så över allt - förutom en sida. Men där står det även att sista mensen var 27e december, vilket inte alls stämmer det ska ju vara sen 26e och jag kan inte ändra det på något vis, så där blir det lite fel men jag har ju i alla fall hjärna nog till att hitta felet efter si så där en dag.. Tror ändå inte dom kan veta exakt vilken dag man blev gravid eller vilken dag sista mensen startade eller slutade, för det var då i alla fall inte den 26e, var någon vecka innan.. Men jag tror att många även jag har förstått att man inte ska lita på så mycket som sägs nu för tiden, är väldigt ofta det mesta är falskt eller så uppstår det något litet fel som i slutänden kanske blir större? Tänkte i alla fall slänga upp den där bilden på uträkningen, kan ju vara roligt senare i livet och kika igenom..


                 


    


Ovido - Quiz & Flashcards