Min vardag & mycket mer.

Alla inlägg under juni 2010

Av Frida Skoglund - 25 juni 2010 10:22

Jag har blivit hel knäpp kan jag ju börja med, vaknade i natt vid fyra och låg och grät som en tok till ca halv sju tiden & då vid halv sju sa det bara klick och jag blev helt lugn och på bättre humör och fick bara en massa positiva tankar. Jag var skit arg när jag vaknade, på allt och alla och typ hatade alla och ville flytta från Bollnäs för jag var rädd att något skulle hända lillan? Jag var inte direkt vaken en enda sekund av dom där timmarna, sjukt vilka humörsvängningar man får ibland. Man kan sitta och skratta hur mycket som helst vissa dagar, för ett bra tag sen när jag och Philip åt frukost så kollade jag på honom och bröt ihop i skratt och höll på så hur länge som helst. Ibland är det motsatsen då man bara är arg och gråter så fort man kollar på någon? Helt sjukt i alla fall, drömde massor med konstiga drömmar också kanske en 4-5 stycken och förstår inte ens handlingen i dom egentligen, men vissa kanske stämmer? Hahaha..


Jag har skit ont i nacken också så jag måste ta mig till ren och hämta mina kuddar, det trycker så det blir svårt att andas - riktigt läskigt.. Men det kanske går över då jag tänker tigga mig massage av Elin senare, he he he.  


Min busiga bebis har sparkat på mina revben i natt, vet inte hur tidigt dom andra känner det med eftersom jag har två extra så känner jag redan nu. Men eftersom det är första gången jag har gått så här långt med en bebis så vet jag som sagt inte om det är tidigt eller inte.. Men jag vet i alla fall att det inte är skönt för fem öre, det ilar och är super obehagligt. Men eftersom jag nästan alltid har haft problem med revbenen så är jag rätt så van faktikskt, med tanke på att det är två extra så brukar det bli sånt tryck att jag oftast fått svårt att andas & en för jäkla värk..


Jag har längtat som tusan efter den här dagen då jag är nere på 99 och bara har två siffriga dagar kvar! Fy fan vad jäkla härligt det är & jag är så sjukt glad över situationen som jag alltid kommer att vara.


Idag är det tråkig midsommar, jag har planer och hoppas på det bästa att det blir roligt! Alla jag känner ska ju ut och dricka eller till sina föräldrar eller till pojk/flickvännens föräldrar och mysa på. Men inte jag inte, jag ska göra annat jag och håller tummarna för att allt ska gå vägen. Ska även inviga en utav de nya klänningarna jag köpte igår, passar bra till det soliga vädret idag också för den delen!


Nej men nu ska jag ta och göra lite frukost så jag orkar stå på benen idag & sedan kliva in i duschen så man är okej tills dagen/kvällen.. Sen får ni alla andra ha en bra midsommar & försök ha minnet kvar imorgon!  


  

Av Frida Skoglund - 24 juni 2010 19:25

Glömde att skriva att prickarna förmodligen var pga en allergisk reaktion, så det var som tur är ingen fara! Sen eftersom att blodvärdet låg precis där det ska ligga så ska jag börja trycka i mig dessa järntabletter igen. Jag hatar järntabletter, dom är så äckliga och jag glömmer ju alltid bort dom. Ja, mitt minne ni vet det fungerar inte i min värld under graviditeten.


Nu har syster precis blivit klar med maten, eftersom att jag tog disken fick hon göra maten. Vet dock inte om jag diskade okej, för det lät som att hon efteråt diskade också?


  

Av Frida Skoglund - 24 juni 2010 19:07

Vaknade vid halv nio men låg självklart kvar ett tag i sängen och började göra mig lite smått i ordning vid kvar i tio tror jag. Självklart så stressar man alltid lite extra så det blir massor med tid över då man bara väntar på att farfar ska komma så man kan få åka iväg någon gång.


Hos barnmorskan gick allting bra, vi pratade lite om saker utanför graviditeten så om allt möjligt då med andra ord. Allt såg bra ut som det gjorde tidigare, det var väldigt skönt att höra. Höll på att gå i bitar även denna gång när jag hörde lillans hjärta slå på för fullt, det är verkligen det bästa ljudet jag vet! Skriver hur allt såg ut lite längre ner i detta inlägg.


Efter att ha varit hos barnmorskan blev det att kila sig ner mot staden, det blev mycket pengar som gick upp i rök kan jag ju säga. Köpte två klänningar, ett par shorts, ett par leggins, ett par strumpbyxor & busskort sen fylldes plånboken på med lite extra pengar - jag älskar min farmor & farfar. Jordgubbar fick jag också så klart, det får vi inte glömma!


Nu är det bara 100 dagar kvar tills det är beräknat att älskade lill tjejej (förhoppningsvis) ska komma ut och hålla oss vaken och bjuda på oändlig lycka. Då har jag alltså gått runt med liten i magen i 180 dagar, det är helt sjukt att jag redan är nere på hundra och imorgon blir det två siffrigt, sen en siffrigt.. Jag får massor med fjärilar när jag ser hur tiden bara rinner iväg och tänker på allt runt graviditeten. Är glad över att få bli mamma åt just det här barnet med den rätta personen också!


Hennes hjärtslag: 136.

Längd på livmoder: 27 cm.

Blodsocker: 5.1

Blodvärde: 112.

Blodtryck: 100/60.

Vikt: 66 kg.


Jag har alltså gått upp 9 kilo sen jag skrev in mig hos barnmorskan, oj oj så här mycket har jag aldrig varit i närheten av att väga!


  


  

Av Frida Skoglund - 23 juni 2010 22:30

Sitter hemma hos Elin och kollar på någon film på tv och känner att jag behöver höja upp mitt humör en aning. Bor nu för tillfället hos min älskade syster, vet dock inte hur länge det blir. Är i sådant stort behov av en egen lägenhet, men dom man söker på får man ju så klart aldrig & dom andra är för dyra tycker farfar!.. 


Imorgon ska jag i alla fall till barnmorskan och kolla dessa prickar och se så att lillans hjärta slår som det ska! Längtar som tusan gör jag och börjar bli lite nervös för att det ska vara mindre bra med dessa prickar, men som tur är så börjar det lägga sig när jag har tagit mig i kragen och gett fan i att pilla och klösa på dom! 


Jag lägger väl upp något efter besöket hos barnmorskan dock tar det nog sin lilla tid då jag ska träffa Elin x2 efteråt och förmodligen ta en fika om jag orka lägga ut de sista pengarna på det.. 


Nu ska jag fortsätta busa och mysa med min livliga dotra! 


  

Av Frida Skoglund - 22 juni 2010 18:56

Lillan har varit i full gång i stort sätt hela dagen, har varit mycket roande! Skönt att känna att det är liv på henne, hon har gett ifrån sig så små & svaga sparkar/puttar hela tiden. Men idag var det då allt full rulle & som det brukar vara, kändes super skönt. Ska ringa barnmorskan imorgon och se om jag kanske kan få en tidigare tid, för jag börjar faktiskt bli riktigt orolig över dessa prickar? Det blir ju bara värre & klådan lika så, attans tokar!

Ska väl försöka få i mig lite mat snart sen ska jag nog lägga mig tidigare ikväll, mår så illa och har gjort det konstant sen i söndags kväll.. Det har alltså inte ens gått en enda sekund då jag känt att "wow nu är illamåendet borta" och jag är super trött för den delen också, vad är det med mig egentligen?  

Får se vad som händer imorgon också, om man planerar in något eller inte. Skulle egentligen ha träffat Zanna idag men det blev inte något av med det så får ta det en annan dag istället! Orkar nästan inte blogga längre heller, har tappat data lusten samt blogg lusten totalt. Så det blir litet med uppdateringar, men men nu måste jag vila lite innan en liten olycka sker..


 

Av Frida Skoglund - 22 juni 2010 11:17

Min bebbe var jätte envis igår när jag skulle somna, så jag låg vaken hur länge som helst och bara kände på hur liten livade. Vaknat till och från hela natten, vet inte riktigt vad det beror på. Men hon väckte mig då imorse vid kvart i nio, ni vet sekunderna innan man vaknar till så kände jag hur hon bara levde loppan där inne & har gjort det tills nu. Jag försökte somna om, men det gick inte så bra hehe. Som sagt, mitt eget alarm har jag i magen även de dagar jag inte har något att gå upp till..

Idag har jag ingen aning om vad som händer, är ju sol ute men tycker att det är lite kyligt för tillfället så det tar nog någon timme innan man rör sig utåt. Känner kanske inte att det är läge att umgås med någon heller när man är så "nere" för tillfället, får väl se till att pigga upp sig och humöret lite så kanske det blir bra snart.

Snart är det bara 100 dagar kvar, jisses vad fort tiden går!
  


 

Av Frida Skoglund - 21 juni 2010 22:44

Ska man kanske ta bort bloggen? Det vor grymt tråkigt med tanke på att jag skriver av mig allt här i bloggen, men tydligen så är det ju fel det också.. Men då kanske jag ska sätta lösen på det istället, eller ännu bättre så kan ju ni som inte gillar att läsa sluta läsa? Ja det var en ganska bra idé, för varför ska jag sluta med mitt för att det inte uppskattas för det flesta? Bloggen är till för min skull, jag skapade den för att jag skulle få skriva av mig och dela med mig till er som är nyfiken. Jag struntar i klagomålen egentligen, men tycker det är jäkligt tråkigt om folk som inte gillar det jag skriver ska läsa det och ta illa vid.

Jag menar inget illa i det jag skriver, aldrig gjort. Jag riktar det inte heller mot någon person, jag har ingen person i mina tankar vid de tillfällen som jag skriver. Skriver oftast om saker som faller mig in i tankarna, jag skriver nog en del om hur dålig jag var som person i tidigare liv. Det var nog inte allt för länge sedan då jag la ner alla mina "elakheter". Men man måste gå vidare någon gång, man kan inte vara samma person hela livet ut så länge personen i sig är bra då. Men jag vet att jag inte har varit den bästa, det är det säkert fler som har tyckt om sig själva. Men alla förtjänar chanser till något bättre & något nytt, absolut. Folk kanske ger sig själv nya chanser i livet, eller så ger någon annan oss chanser & låter oss finna en ny väg, en bättre sådan..

Men som sagt, jag har aldrig tvingat någon att läsa här & kommer aldrig göra det. Dels att jag inte siktar på någon speciell i det jag skriver.


 

Av Frida Skoglund - 21 juni 2010 19:21

Har någon okänd på besök, mycket trevligt! Vet inte vem det är, för jag kan inte se vem det är heller och det kan inte någon utav oss göra. Men personen gick i alla fall i trappan och dörren som var låst öppnades visst, jo men hej och hej då då kanske man ska säga! Kan ju inte direkt kalla det för spöke, det låter helt fel så jag kallar den för personen! Ande kanske... Nä men vad säger man egentligen då? Har då allt varit här förut också, förmodligen samma. Mamma skojade med Tobbe och sa "den gillar inte vad du gör med trädgården" hehehe..


 

Ovido - Quiz & Flashcards